-
Marketeers: herpak de regie in de customer journey
Marketeers moeten adequaat reageren op klanten binnen de customer journey? Jammer, dit is alweer een achterhaalde aanpak volgens de McKinsey consultants David C. Edelman en Marc Singer. Om de concurrent voor te zijn, moet je niet reageren maar de regie in de customer journey pakken. Dat klinkt goed, maar hoe ziet dit nieuwe model er dan uit?
-
Hoe en waarom consumenten online switchen van zorgverzekeraar [infographic]
Het seizoen van de zorgverzekeringen staat op het punt van losbarsten. Zorgverzekeraars dingen om de gunst van consumenten en de sinterklaas- en kerstadvertenties hebben heftige concurrentie van de vele zorgadvertenties. Om deze advertenties zo effectief mogelijk in te zetten, is het belangrijk dat zorgverzekeraars zich op de juiste doelgroep richten met de juiste boodschap. Wat vinden consumenten belangrijk? Vanuit zanox hebben wij via onderzoeksbureau No Ties consumenten benaderd en hen gevraagd naar de beweegredenen bij het kiezen van een zorgverzekering. De resultaten zijn in een infographic verwerkt.
-
Nederland loopt in Europa voorop met m-commerce
Het wordt bijna wat monotoon. Onderzoeken over mobile hebben steevast dezelfde boodschap: mobiel internet en m-commerce zitten in de lift. Telecomaanbieder Vodafone rapporteerde deze maand dat Nederland wereldwijd de allerhoogste penetratie smartphones heeft, Telecompaper rapporteert gelijke cijfers. De nieuwe cijfers van de zanox Performance Barometer bevestigen de voortrekkersrol van Nederland. Het m-commerce aandeel op de online verkopen in Nederland via het zanox-netwerk steeg in het laatste kwartaal van 2012 met 419% ten opzichte van het laatste kwartaal in 2011. Hiermee laat Nederland de andere m-commerce voorloper, het vooruitstrevende Scandinavië, met een groei van slechts 150 procent ruim achter zich. Waar Scandinavïe nog wel op voorloopt, is het m-commerce aandeel binnen de online verkopen. 9,6 % van de online verkopen in Scandinavië zijn gemaakt via een mobiel device. In Nederland is dat nu nog 9,1%.
-
Is Big Data de heilige graal in affiliate marketing?
Net als bij andere online marketing disciplines is Big Data een belangrijke trend in affiliate marketing. Met behulp van Big Data-analyses kun je verborgen patronen, onbekende correlaties en andere nuttige informatie vinden. Ook in affiliate marketing is dit een handig instrument voor adverteerders om hun inspanningen effectiever in te zetten en hun ROI te verhogen. Dat bleek uit een case study van BSkyB, de Britse tegenhanger van UPC en Ziggo, en Affiliate Window. Tijdens de zanox Expert Day, afgelopen 28 september, presenteerden Helen Southgate van BSkyB en Matthew Swan, Client Strategist bij Affiliate Window, hun meest interessante bevindingen.
-
De consument is klaar voor m-commerce, nu de retailers nog
Alles wijst erop dat 2012 hét jaar wordt van m-commerce. Het gebruik van smartphones en tablets neemt sterk toe, steeds meer mobiele aankopen worden geregistreerd maar de retailers blijven achter. Voor de consument is mobiel internet dagelijkse kost, terwijl retailers zich vooralsnog lijken te richten op het traditionele internetkanaal. Daarbij worden mobiele oplossingen nog niet als een integraal onderdeel van de strategie gezien, een gemiste kans voor de retailers. Het inrichten van mobiele betalingsoplossingen, mobile toegeruste webshops en cross-mediale oplossingen zijn nodig om aan te sluiten op deze groeiende behoefte van de consument.
-
Belangrijke affiliate marketing metrics voor online marketeers
De uitdrukking “meten is weten” is bijna een cliché geworden. Zeker binnen online marketing, waar marketeers over allerlei metrics beschikken, zijn analyses van cijfers, percentages en resultaten een dagelijkse vanzelfsprekendheid. Dit geldt natuurlijk ook voor affliate marketing, inmiddels onmisbaar in de marketing mix van online adverteerders. Welke metrics zijn echter relevant voor deze performance gedreven vorm van adverteren? Welke variabelen bieden kansen voor optimalisatie zodat je meer sales haalt uit je affiliate programma? Affiliate Marketing Director Carolyn Tang Kmet van Groupon publiceerde onlangs een blogpost over belangrijkste affiliate marketing metrics.