-
“We don’t hate haters”
Veel bedrijven luisteren online naar alles wat hun klanten zeggen. Probeer dan maar eens de zinvolle signalen van de ruis te onderscheiden. Dat is een pain in the... juist. Naar de afdeling klantenservice dan? Ook niet. Klantenservice is gericht op brandjes blussen. Dat ziet vooral problemen. Doe het anders. Dat zei Drew Marshall, een Amerikaanse innovatieconsultant voor Fortune 500-bedrijven en directeur van Primed Associates, vorig weekend op het halfjaarlijkse SOBcon (Successful Online Businesses conference) in Chicago. Het thema van de dag was: 'The customer centered business'.
-
Vooroplopen, meelopen en achterlopen in online marketing: The Case 2012
The Case is een congres waar veel sprekers iets van het publiek willen: Sportmarketeer Ruben Houkes wil lunchen in ruil voor tips over sportmarketing, VARA-hoofd Nieuwe Media Rutger Verhoeven looft beloningen uit voor ledenwerftips en veel sprekers willen discussie met het publiek. Ze presenteren hun lezing in de vorm van stellingen. Drie cases.
-
Waarom veel Amerikaanse methodes om traffic te genereren in Nederland niet werken
17 strategieën die hij gebruikte om een miljoen bezoekers per maand te krijgen. Die deelde Rand Fishkin van het befaamde Amerikaanse SEO-blog SEOMOZ vorige week. Naast bekende tips - kies een mooi ontwerp, optimaliseer je SEO, gebruik Google Analytics - levert hij ook een paar nieuwe.
-
3 redenen waarom je blog niet de traffic krijgt die je verdient
Eerlijk zeggen: durf jij de bezoekcijfers van je blog nog in te kijken op Google Stats? Sterker: durf je ze te vermelden in je sidebar? Nou dan. Geef toe: je ploetert op een blog dat niet werkt. Een blog zonder commentaren. Met drie tweets per maand en één Facebook Like. Wat doe je fout?
-
Waarom Google je haat en niemand je blog leest: de onthutsende cijfers
Traffic krijgen voor je blog is een wereldwijd probleem. Was het tien jaar geleden nog een makkie om op te vallen online, nu zijn we met 100 à 200 miljoen bloggers. De blogosphere ontwikkelt zich als een pyramidespel: de eerste instappers hadden geluk, voor de laatsten is de koek op. Want hoe goed je content als beginnend blog ook is en hoeveel je ook aan SEO doet, de regels zijn veranderd. Kwaliteit is allang niet meer voldoende.