-
Betere SEO-resultaten? Zet je doelgroep centraal!
In SEO-land wordt het al jaren geroepen. En eigenlijk weten we het allemaal ook wel. We moeten stoppen met het najagen van het Google algoritme en de focus op bezoekers leggen. De reden hiervoor is heel simpel: tactieken die in het algoritme van Google werken, worden massaal misbruikt. Google is daarom continu bezig met het afstraffen van deze tactieken. Maar nog belangrijker: Google wil zo relevant mogelijk zijn voor haar bezoekers. Alle wijzigingen in het algoritme staan in het teken hiervan. Wil je goed gevonden worden? Zorg dan dat je de focus op je bezoekers legt, dan komt de beloning van Google vanzelf. Toch lijken veel SEO-experts hier in de praktijk nogal wat moeite mee te hebben.
-
10 Tips om je lokale vindbaarheid met Google Places te verbeteren
Terwijl de standaard organische resultaten in Google steeds meer aan ruimte moeten inleveren, als gevolg van Universal Search, is de zichtbaarheid van lokale resultaten (Google Places) juist enorm toegenomen. In het verleden was het relatief eenvoudig om je webshop in Google te laten scoren voor een belangrijk zoekwoord, in combinatie met een plaatsnaam. Door simpelweg een pagina voor bijvoorbeeld ‘Herenmode Amsterdam’ aan te maken kon je relatief gemakkelijk een top positie met deze zoekwoord combinatie opbouwen in Google.