Sebastiaan en Ferdy
Bloggers Marketingfacts

Ferdy Hoekman is als Productmanager Zakelijk Online verantwoordelijk voor alle (zakelijke) online activiteiten en producten van ABN AMRO Verzekeringen. Ferdy is zeer geïnteresseerd in alles wat nieuw is en vindt het geweldig om dingen vanuit het niets op te bouwen. Zijn stellige overtuiging: voordat je ergens een oordeel over kunt vellen, moet je het eerst zelf ervaren hebben.
Sebastiaan Nagel is Social Media Manager bij Zwitserleven (sinds mei 2014). Blogt met enige regelmaat op Marketingfacts over de wondere wereld van LinkedIn en online video.
Sebastiaan is de afgelopen jaren werkzaam geweest als Interim Marketing Manager bij een trendsettende app creator en als Projectleider Online Marketing bij een full-service media bureau. Hij heeft daarvoor zeven jaar bij Delta Lloyd Groep in diverse (leidinggevende) functies gewerkt, met als leidraad het ontwikkelen en vermarkten van nieuwe producten en concepten.
Wat hen bindt is de passie voor online marketing en de psychologie achter beïnvloeding. Ferdy en Sebastiaan zijn gek op ‘engaging content’; van online video’s, tot foto’s en goed geschreven teksten. Content die uitnodigend is, boeit, beïnvloedt en voor interactie zorgt. Over beide onderwerpen publiceren ze met enige regelmaat op diverse blogs en in magazines.
-
The Chicken Whisperer
Beter laat dan nooit: het afsluitende deel van de tweeluik over de keynote van Andrew Davis tijdens het Branded Content Event. In het eerste deel, met Red Bull en Coca Cola in de hoofdrollen, lieten wij al zien dat organisaties nog flinke stappen hebben te maken op het gebied van contentmarketing. Andrew gaf daarnaast een viertal ‘geheimen’ prijs hoe je content maakt die omzet oplevert. Op zijn eerste tip zoomen we in dit artikel in. Met de Amerikaanse evenknie van ‘kippen’-fluisteraar Geert in een hoofdrol.
-
Branded content versus content brand: Coca-Cola en Red Bull onder de loep genomen
Een aantal weken geleden verzorgde Andrew Davis een inspirerende keynote tijdens het Branded Content Event. Met 4 wijze lessen en tal van voorbeelden liet hij zien hoe organisaties nog flinke stappen hebben te maken op het gebied van contentmarketing. Twee onderdelen van zijn verhaal vonden wij té leuk om niet te delen. Binnenkort een schoolvoorbeeld van niche/fractal- marketing, maar nu eerst het verschil tussen branded content en een content brand aan de hand van twee frisdrankgiganten.
-
De impact van 1,8 miljoen woorden in één minuut
In 2009 kwam James L. McQuivey van onderzoeksbureau Forrester met de opmerkelijke bevinding dat de impact van 1 minuut video gelijk staat aan 1,8 miljoen woorden. Ook al neem je de resultaten met een klein korreltje zout - het is immers een Amerikaan die ook nog zijn eigen bedrijf ook onder de aandacht wil brengen- dan nog blijft over dat video een enorme impact heeft op mensen. In dit artikel gaan wij in op een ontwikkeling in online video die langzamerhand steeds meer vorm begint te krijgen: de (mini-)documentairereeks. Is er sprake van een trend? En zo ja, hoe kan je als marketeer op deze ontwikkeling inspelen?
-
Van Londen tot Zaandam: de ideale on- en offline winkelervaring
Vandaag het laatste deel uit een driedelige serie over winkels die een poging doen om on- en offline belevingen van klanten te integreren. Zijn deze toepassingen leuke gadgets om de aandacht van de pers te trekken en/of aandeelhouders tevreden te houden of bieden deze toepassingen de klant ook daadwerkelijk voordelen? Op drie donderdagen in december (6, 13 en 27) staan we stil bij een winkel(concept). Niet vies van wat veldwerk hebben we deze winkels ook daadwerkelijk bezocht. In de case over de WE concept store (deel 1) en de prachtige case van de Burberry Flagship Store (deel 2) deden we een oproep aan onze lezers om zelf voorbeelden aan te dragen van soortgelijke toepassingen. Omdat er twee goede suggesties werden aangedragen (nogmaals dank hiervoor!) beginnen we ons artikel met deze winkels.
-
Hoe winkels on- en offline belevingen integreren: case Burberry Flagship Store
Vandaag deel twee uit een driedelige serie over winkels die een dappere poging doen om online- en offline belevingen van klanten te integreren. Zijn deze toepassingen leuke gadgets om de aandacht van de pers te trekken en/of aandeelhouders tevreden te houden of bieden deze toepassingen de klant ook daadwerkelijk voordelen?
Op drie donderdagen in december (6, 13 en 27) staan we stil bij een winkel(concept). Niet vies van wat veldwerk hebben we deze winkels ook daadwerkelijk bezocht. Zo bekijken we deze week een toonaangevend voorbeeld in Londen; de Burberry store in Regent street.
-
Van Londen tot Zaandam: Hoe winkels on- en offline belevingen proberen te integreren
Vandaag deel één uit een driedelige serie over winkels die een poging doen om online- en offline belevingen van klanten te integreren. Zijn deze toepassingen leuke gadgets om de aandacht van de pers te trekken en/of aandeelhouders tevreden te houden of bieden deze toepassingen de klant ook daadwerkelijk voordelen?
Op drie donderdagen in december (6, 13 en 27) staan we stil bij een winkel(concept). Niet vies van wat veldwerk hebben we deze winkels ook daadwerkelijk bezocht. Zo kijken we volgende week naar een toonaangevend voorbeeld in Londen, maar vandaag starten we ‘gewoon’ in eigen land. In dit artikel nemen we namelijk een kijkje in de conceptstore van WE Fashion te Zaandam. Welke innovatieve toepassingen gebruiken zij om de klant te boeien en te binden? En waar kunnen zij nog stappen maken?
-
Case study: Hoe krijg ik mijn game in de top 10 van de Apple store?
Een aantal weken geleden stond op Marketingfacts een case study over de nieuwe app van Symbaloo. Een interessant artikel met een goede aansluitende discussie. Terecht werd hier de vraag gesteld of er andere dynamieken spelen als je een gratis app aanbiedt in aansluiting op bestaande diensten of producten, in tegenstelling tot een betaalde app, zonder een vaste klantenkring.
Wij zijn daarom erg benieuwd wat er bij komt kijken om een betaalde app goed te lanceren. Kent de introductie van een betaalde app andere succesfactoren? In dit artikel kijken we naar een app van Nederlandse makelij die binnen mum van tijd de nummer 1 positie wist te pakken in de Itunes store op de iPad en nummer 2 positie op de iPhone, binnen de top 25 betaald (en een aantal dagen wist vast te houden!). De game die centraal staat in dit artikel en ook nummer 1 posities wist te bewerkstelligen in de categorieën games, puzzels en bordspelen, heet Frustr8tor.
-
QR Codes: Nog een wereld te winnen
Consumenten worden de laatste tijd steeds meer geconfronteerd met QR-codes en maken er ook steeds meer gebruik van. In de V.S. nam het gebruik van QR codes door consumenten afgelopen jaar toe met 4549%! Maar toch zijn niet alle marketeers overtuigd van de inzet van deze codes. Raakt de QR-code eindelijk ingeburgerd of dreigt deze Japanse uitvinding uit 1994 tussen wal en schip te raken? Wij hopen van niet en denken dat QR codes een krachtige aanvulling kunnen zijn op de bestaande marketinginstrumenten, mits je het goed gebruikt. Daarom een korte handleiding.
-
5 spelregels voor financiële dienstverleners om te scoren op YouTube
Wist je dat YouTube de grootste zoekmachine is ter wereld, na Google? Dat 57% van de consumenten online video kijkt en 26% van de mensen video’s deelt met zijn netwerk? Één ding is dan ook zeker; online video is massive!
Hoe kunnen financiële dienstverleners inspelen op deze ontwikkelingen? In dit artikel onze ervaringen, twee cases van bedrijven die YouTube inzetten voor verschillende doeleinden en vijf spelregels om te scoren.