-
Ondanks internet hebben reisbureaus nog toekomst
Hoewel steeds meer mensen hun vakantie via internet boeken, zal het traditionele reisbureau niet verdwijnen. Bij de fysieke reisbureaus wordt geadviseerd en ook geboekt. Voor echt deskundige informatie wordt nog steeds het reisbureau opgezocht, zo blijkt uit onderzoek van Millward Brown/Centrum onder 400 consumenten. Veel onder-vraagden vinden het internet prima geschikt om een reis mee te zoeken en te boeken, wel word je bij de reisbureaus goed en persoonlijk geadviseerd.
-
Sms: steeds vaker voor zeer belangrijke mededelingen
Short message service (sms) speelt een steeds belangrijkere rol in de communicatie tussen mensen. Uit een onderzoek onder enkele duizenden Britten in de leeftijd van 18 tot 29 jaar bleek dat maar liefst 19% van hen de zin ‘ik hou van jou’ voor het eerst uitsprak via sms: in dat opzicht is de sms-dienst dus een belangrijke concurrent geworden van het intieme dineetje bij kaarslicht.
-
iPod vormt in VS bedreiging voor radiozenders
In de VS is de iPod van Apple zo populair dat het fenomeen nu een bedreiging vormt voor radio en radioreclame. De omzet aan radioreclame in de VS bedraagt jaarlijks 20 miljard dollar. Miljoenen luisteraars gebruiken nu hun iPod nu in de auto, thuis, op het werk en in de sportzaal.
-
Beste webwinkels van Nederland genomineerd
Het is weer zover de genomineerde voor de beste webwinkels zijn bekend. De vakjury van de Stichting Nationale Thuiswinkel Awards heeft? uit ruim 120 aanmeldingen 35 webwinkels genomineerd in?7 categorie?n voor de verkiezing van de beste webwinkels van Nederland. Consumenten kunnen tussen 29 januari en 20 maart in iedere categorie ??n stem uitbrengen op h?n favoriete webwinkel via www.thuiswinkelawards.nl.
-
Automated telefoon spam?
Afgelopen weken ben ik meerdere keren lastig gevallen door een automated caller systeem van mijn internet (kabel) provider. Even korte situatieschets: Ik zit in de auto en word op mijn mobiel gebeld en hoor vervolgens een bandje afspelen met het volgende bericht: “Goedendag dit is Cable One bla bla. Er is een monteur bij u langs geweest maar u was niet thuis. Wij willen graag een verbeterde modem bij u installeren. Toets nu uw 10 cijferige klantcode in om een afspraak te maken, piep…..” ???????
-
Mobiele operators weten niet hoe ze moeten inspelen op groeimarkt erotiek
Seks verkoopt. De markt voor zogenaamde ‘adult content’ via mobiele netwerken zal in 2008 goed zijn voor een omzet van 1 miljard dollar. Dat is althans de verwachting van marktonderzoeksbureau Yankee Group. Ook de Nederlandse operators krijgen te maken met een toenemende vraag naar porno en erotiek, maar lijken vooralsnog weinig actie te ondernemen op deze markt.
-
Waar gebruik jij het voor?
Zo af en toe kom je een advertentie tegen waar je gewoon op kunt wachten dat men hier een parodie op gaat maken. Vind deze advertentie van Vaseline zelf erg leuk. Zijn er al varianten in omloop?
-
De negen technologiedoorbraken in 2005
In 2005 zullen negen baanbrekende technologie?n gepresenteerd worden, die een grote invloed hebben op het dagelijks leven. Dit voorspelt Fem Business. Ten eerste is er het kunsthart van de Amerikaanse fabrikant Abiomed.
-
Microsoft stopt met MSN Passport?
Microsoft stopt met het promoten van zijn internet-betaalservice Passport. Dat meldt marketingportal Mad.co.uk. De voornaamste reden zou zijn dat eBay de service niet langer ondersteunt.
-
Appelsientje verslaat Intel?
Hollandse merken stijgen sterk in waardering. Dure merken in de kledingbranche en de technologie als Calvin Klein, Diesel en Intel verliezen het in de waardering van de consument van merken als Douwe Egberts, Appelsientje en Kruidvat. Vooral merken die voorzien in eerste levensbehoeften krijgen het grootste vertrouwen.
-
Gebruikers nieuwe media tevredener over vrijentijdsbesteding
Personen die aangesloten zijn op het internet tonen zich iets meer tevreden over de besteding van hun vrije tijd, ongeacht het aantal uren dat achter de computer wordt doorgebracht om te surfen op de elektronische snelweg.
-
Helft consumenten verandert van merk na raadpleging websites
Consumenten hebben veel vertrouwen in de informatie die zij over producten vinden op websites. Bovendien veranderen veel consumenten van merk nadat zij er online informatie over hebben ingewonnen. Dit blijkt uit onderzoek van het Britse Henley Centre in opdracht van AOL UK.
-
Interactieve marketeer meet resultaten bijna niet
Interactieve media mogen dan meer geschikt zijn om return on investement te meten, in de praktijk gebeurt dat nog niet echt. 45 procent van de Nederlandse marketeers zegt slechts af en toe of zelfs nooit doelstellingen te formuleren voor de inzet van interactieve media.
Dit is een van de opvallendste resultaten van de eerste SpinAwards Monitor Onderzoek, dat door R&M Interactive, MediaPlaza, Adformatie en het Tijdschrift voor Marketing is uitgevoerd.
-
Uitzendbureau voor kinderen
Ik kreeg net per e-mail de URL www.kinderuitzendbureau.nl doorgestuurd. Het bureau heet Klein Duimpje. Op deze website kun je op een hele goedkope manier aan (kinder) arbeidskrachten komen.
-
Mobiele telefoon wordt op korte termijn ook betaalpas
Nog dit jaar zullen de eerste mobiele telefoontjes met een betaalchip op de markt verschijnen. Dat heeft Nokia, ‘s werelds grootste mobieltjesfabrikant, verklaard. Met de chip kan er met een gsm gemakkelijk bij kassa’s worden betaald. De drie grootste mobieltjesfabrikanten gaan het systeem binnenkort fabriceren. Voor Philips, dat de chips levert, wordt een in potentie enorme markt geopend (bron: Trouw).