Edwin Duys
Social Media & Online Markeitng Realist | Mede-oprichter Saristos Saristos

Dol op het bedrijfsmatig toepassen van online marketing en social media. Mede-oprichter en partner van Saristos, realisten in online marketing en social media.
Mijn drijfveer is bedrijven te helpen om door middel van content marketing via social en digitale media gekwalificeerde potentiële klanten (leads) te genereren.
Je kunt mij zakelijk volgen via Twitter en met mij connecten via LinkedIn
-
Joost is verder onderweg
Gisteren werd ik door Joost geattendeerd op een nieuwe release. Inmiddels is versie 0.9 gelanceerd met een hoop nieuwe verbeteringen. -
Assurantietussenpersoon worstelt nog steeds met internet
Het fenomeen internet blijft spannend voor veel partijen in de assurantietussenpersonen markt. Het bewustzijn is er inmiddels wel, echter de tussenpersoon worstelt met de vraag wat dit nu precies voor hemzelf betekent en hoe hij het internet moet verweven in zijn dagelijkse activiteiten. Dit terwijl er toch fundamentele veranderingen zichtbaar zijn. Tijd voor een samenvattend overzicht.
-
Muziek belangrijk voor Nokia en SonyEricsson
Mobiele telefoons zijn langzamerhand uitgegroeid tot mulitmediale apparaten. Functionaliteiten voor muziek, foto’s , video’s en straks ook televisie zijn inmiddels cruciaal voor fabrikanten als Nokia en Sony Ericsson. En met spanning kijk ik uit naar de komst van de iPhone in Nederland.
In elk geval, Sony Ericsson mocht van Sony het recht op het gebruik van merknaam ‘Walkman” (en ook Cybershot) gebruiken. Dat dit de Zweedse mobieltjes fabrikant met de lancering van de Walkmanphones duidelijk geen windeieren heeft gebracht, mag duidelijk zijn.
Nokia heeft inmiddels in haar brede aanbod van telefoons ook muziekspecifieke telefoons opgenomen en timmert flink aan de weg. Denk hierbij aan de N73.
Hoewel voor beide partijen de focus vooral gericht blijft op het verbeteren van de functionaliteiten op de telefoon, ondernemen zowel Sony Ericsson als Nokia andere initiatieven om vanuit het thema muziek de relatie te leggen met hun producten. Beiden kiezen hierbij voor een andere invulling. Een kort overzicht.
-
Bizner, internetbank voor het MKB
De Rabobank is met een nieuw initiatief gekomen voor het MKB. Bizner, een internetbank die bemand wordt door slechts 18 medewerkers, moet de MKB-er in staat stellen om zonder tussenkomst van een adviseur, zélf rekeningen te openen, leningen aan te gaan, passen en creditcards te activeren en bankgaranties en termijndeposito’s af te sluiten.
Een mooi initiatief waar ik mijzelf ook kan vinden. Ik heb als voormalig MKB-er vaak lopen foeteren op de banken omdat zij hun openingstijden niet verruimden aangezien de MKB-er zelf tussen 08.00 en 18.00 een druk bezet man is. En voor elk wissewasje moest je naar de bank. Het onderzoek dat de Rabobank onder ondernemers heeft uitgevoerd, bevestigd dit beeld.
Ben benieuw wat de Postbank hier tegenover gaat zetten?
-
Het wordt tijd voor een widget voor tagging
Een van de krachtigste middelen op dit moment om content te organiseren is het gebruik van trefwoorden (tags). Daarnaast brengen tags mensen met gelijke interesses bij elkaar. Moderne social sites kunnen niet zonder tags en ook Amazon bijvoorbeeld maakt inmiddels ook al geruime tijd gebruik van tags.
Zelf gebruik ik tags inmiddels al meer dan een jaar bij bijvoorbeeld Furl, Del.icio.us, iPhoto, iTunes, Gmail, Flickr en nog veel meer bronnen. Het probleem waar ik tegen aan loop is dat ik inmiddels zo veel tags heb dat ik niet meer consistent ben bij het toepassen van tags. Zo hanteer ik inmiddels bij Furl andere tags dan bij Del.icio.us. Daarnaast heb ik bijvoorbeeld bij Furl nog wel eens het probleem dat ik niet meer weet welke trefwoorden ik in het verleden had toegepast.
-
The web goes Mobile
Afgelopen donderdag 23 november vond in Belgie het seminar “The Web goes Mobile” plaats. Doelstelling was de aanwezigen te informerenover de huidige kenmerken en het toekomstig potentieel van het Mobiele Internet.
Namens Media Catalyst was Reinoud Bosman aanwezig die 3 case studies van Sony Ericsson presenteerde. De case studies illustreren de uitdagingen waar bedrijven tegen aan lopen wanneer zij een meertalige mobiele internet site willen lanceren.
Onderwerpen die aan de orde kwamen zijn o.a. internationalisering, mobiele muziek downloads en mobiele marketing. De presentatie kun je hier downloaden.
-
Sony Ericsson lanceert Casino Royale
Na de Da Vinci Code Trail heeft Sony Ericsson opnieuw wereldwijd een online game uitgebracht die gebaseerd is op de nieuwe James Bond film Casino Royale.
In deze film, die 23 november a.s. in premiere gaat, is zowel de Sony Ericsson K800i als M600i nadrukkelijk te aanschouwen.
-
Sony Ericsson’s M-Buzz, nieuwe stap in mobiele muziek
Na de lancering van PlayNow, een mobiele service die gebruikers van Sony Ericsson toestellen met 4 klikken in staat stelt muziek en games aan te schaffen, is M-Buzz de volgende stap in de mobiele muziek strategie van Sony Ericsson. Het onderscheidende van M-Buzz is dat het zich vooral richt op nieuw talent dat op het punt staat om door te breken.
-
Mobiel internet in Japan het populairst
Een door de Japanse overheid uitgevoerd onderzoek (afgelopen dinsdag gepubliceerd) wijst uit dat het aantal internetgebruikers via mobiele telefoons inmiddels de ‘traditionele’ pc gebruikers overtreft. Aan het eind van 2005 bleken 69,2 miljoen gebruikers via de mobiel te ‘internetten’, tegen 66 miljoen traditionele pc gebruikers. 48,6 miljoen gebruikten zowel de mobiel als de pc. De internetpopulatie wordt geschat op 85,3 miljoen gebruikers, dat wil zeggen 2 op de 3 inwoners.
-
Waanzinnige advertenties
Ik wil de lezers van Marketingfacts deze verzamelsite met de meest in het oog springende advertenties niet onthouden!
Kijk zelf op: The Cool Hunter
-
Ford introduceert online documentaire
Ford introduceert een wekelijkse online documentaire genaamd ‘Bold Moves - The Future of Ford’. Deze wekelijkse serie van elk 3-5 minuten, belicht de noodzaak van het huidige veranderingsproces dat momenteel gaande is binnen Ford en geeft een blik op de toekomst. Een vernieuwend initiatief waarmee Ford naast haar werknemers en de dealers, blijkbaar toch ook het ‘grote publiek’ wil bereiken.
-
Top 100 muziek video’s
Ter ontspanning een aanrader en leuk voor tussendoor. Met behulp van YouTube hebben mijn vrienden van Pitchfork de moeite genomen om een alleraardigst overzicht samen te stellen van, in hun ogen, de top-100 muziek video’s aller tijden. Genieten dus van A-Ha, Van Halen en nog veel meer!
-
Banners, advertorials, sponsoring of productplacement op weblogs?
Een eerdere discussie over waarde creeren rondom netwerken, heeft mij ook weer eens op gedachten gezet rondom de invloed die advertenties op weblogs op mij hebben. Een geheel persoonlijke noot van mij dus, geredeneerd vanuit mijn eigen beleving. Ben benieuwd naar jullie eigen ervaringen.
-
BBC.CO.UK richting web 2.0
BBC heeft net een campagne gelanceerd waarbij, geheel in stijl met web 2.0, de gebruikers een centrale rol spelen bij het redesign van bbc.co.uk. De focus van de vernieuwde site komt te liggen op web 2.0. “It’s all about engagement, instead of just reading news”, zegt de BBC. Gebruikers wordt gevraagd om ‘out of the box’ te denken en zich te laten inspireren door sites als Flickr, Youtube, Technorati en Wikipedia.
Via: Media Catalyst
-
35% productie Unive via Internet
Univé blijft goed scoren op Internet, aldus een artikel op AmWeb. Voor het derde jaar in successie weet Univé haar omzet via Internet zo goed als te verdubbelen. Cijfers over 2005: 75.000 polissen, € 40 mln premieomzet.