-
Balanceren tussen twee werelden: van traditioneel naar digitaal
Als experts die in de online wereld werken, willen we maar al te graag beweren dat de wereld hard aan het veranderen is. Dat geeft ons als online specialisten een voorsprong op de mensen die nog leven in de traditionele wereld. We geloven maar al te graag dat het allemaal anders aan het worden is. De digitalisering zorgt voor ander gedrag van mensen en vereist andere manieren waarop je bedrijven runt. Alles moet anders in de digitale wereld. Het moet socialer, data driven, lean, inbound, customer centric. Je kent alle termen wel.
-
Waarom we nog steeds irrelevante online advertenties zien
Online adverteren onderscheidt zich van veel andere vormen van adverteren door de hoeveelheid data die gebruikt kan worden om gericht te adverteren. Iedereen is het erover eens dat gerichte, relevante advertenties veel effectiever zijn dan algemene generiekere advertenties gericht op een grote groep gebruikers. Toch lijkt de gemiddelde internetgebruiker niet tevreden met de mate waarin advertenties relevant zijn voor de gebruiker. Hoe kan dat eigenlijk als we zoveel data tot onze beschikking hebben om wel relevant te worden? Hier zijn meerdere redenen voor aan te wijzen.
-
Onderzoek eBay: “SEA voor grote merken is niet effectief”
Onlangs publiceerde eBay de resultaten van een onderzoek naar paid search effectiveness. De belangrijkste conclusie van dat onderzoek was dat de effectiviteit van het adverteren in zoekmachines eigenlijk heel erg tegenviel. Deze conclusie maakte veel reacties los en werd vooral ook door veel mensen in de wind geslagen. Toen ik er achter kwam dat eBay deze conclusie baseerde op een wetenschappelijk ingestoken onderzoek, was mijn interesse als academicus gewekt om hier wat dieper in te duiken. Gezien de grote hoeveelheid niet wetenschappelijk verantwoorde onderzoeken die in dit vakgebied gepubliceerd wordt, wilde ik wel eens weten hoe dit onderzoek dan in elkaar stak. Hoe hebben ze dit eigenlijk goed kunnen onderzoeken? Wat waren de daadwerkelijke resultaten? En wat kunnen we hier uiteindelijk van leren? In dit artikel zullen niet alle resultaten tot in detail besproken worden, maar wordt vooral geprobeerd een beeld te scheppen van de belangrijkste bevindingen. Voor alle resultaten en cijfers verwijs ik je graag door naar het daadwerkelijke onderzoek.
-
De toekomst van Google AdWords dient zich aan: context is king
Vorige week berichtten we hier op Marketingfacts al over de laatste update van Google AdWords die de focus meer op mobiel adverteren moet gaan leggen. Google kondigde toen de geoptimaliseerde campagnes aan. Daar spraken we al over één van de grootste wijzigingen van Google AdWords in 5 jaar. Een belangrijke wijziging dus. Volgens Google zijn de aangekondigde wijzigingen een eerste stap om u te helpen uw advertentiecampagnes overzichtelijker en gemakkelijker te beheren in de hightech wereld van tegenwoordig.