Jesse Gosse
Eigenaar / Oprichter Medical Digitals

Jesse Gosse is oprichter en directeur van meerdere online marketing bureau’s. Eerst richtte hij social media bureau Be Socialized op specifiek gericht op social media marketing, daarna The Online Group. Na Be Socialized en The Online Group richtte hij Medical Digitals op: een full-service onlinemarketingbureau voor de Life Sciences & Health-sector. Vanuit Amsterdam werken we sinds 2010 aan innovatieve campagnes die het verschil maken. Gedreven door de liefde voor online marketing en de wens om de wereld gezonder te maken, ontwikkelen en realiseren we digitale marketingstrategieën voor Life Sciences & Health. Zo verkleinen we de afstand tussen medische bedrijven, healthcare professionals en patiënten.
-
Alles wat je moet weten over de Google AdWords HI-score
En daar was ‘ie plotseling: de Google AdWords HI-score. Een nieuwe score die Google inzet om aan te geven hoe jouw account scoort ten opzichte van andere accounts. Hoewel Google Nederland heeft laten weten er (nog) niet veel waarde aan te hechten en de HI-score niet voor ieder account is uitgerold, is de kans groot dat de score vroeg of laat wel op je pad zal komen. Wat moet je als SEA-marketeer over deze score weten? En belangrijker: wat kun je doen om de score te optimaliseren?
-
Wordt oproep Lubach een ramp voor je social media-strategie?
Arjen Lubach deed afgelopen zondag in zijn tv-programma 'Zondag met Lubach' een oproep aan Nederland om massaal Facebook te verlaten. Met het event Bye Bye Facebook wil hij zoveel mogelijk mensen aansporen om vandaag om 20.00 uur hun Facebook-profiel te verwijderen. Voor veel organisaties vormt dit sociale netwerk een belangrijk onderdeel van hun social media-strategie. Wat zijn voor hen de gevolgen als écht iedereen Facebook verlaat?
-
Conversational interfaces
Dit betekent de opkomst van conversational interfaces voor jou als (search)marketeer
Terwijl we nu nog vaak Google of Facebook gebruiken als belangrijkste online informatiebron, is het niet ondenkbaar dat we straks chat-apps en voice search gebruiken om online te navigeren, informatie te zoeken en zelfs aankopen te doen. Gebruikers zullen hierdoor steeds minder handelingen nodig hebben om te vinden waarnaar ze op zoek zijn. De opkomst van conversational interfaces kan grote gevolgen hebben voor het zoekmachinelandschap zoals we het nu kennen. Welke gevolgen zijn dit en hoe kun je daar als zoekmachinemarketeer op anticiperen?
-
B2B-contentmarketing in de drie stadia van de salesfunnel
Een tijdje terug vertelden we je hoe je de salesfunnel kunt gebruiken om een goede contentmarketingstrategie op te zetten. Door te analyseren in welk stadium je potentiële leads zich bevinden, kun je hun behoeften identificeren, hen informeren en de leads uiteindelijk omzetten in oprecht geïnteresseerde prospects. Maar hoe vul je dit precies in voorB2B?
-
Alles wat marketeers moeten weten over Pinterest
Met wereldwijd zeventig miljoen gebruikers mag Pinterest gerust een groot sociaal platform worden genoemd. Ondanks dat het platform al zes jaar oud is, is er voor marketeers nog veel te ontdekken. In dit artikel vertel ik je daarom alles wat je over Pinterest moet weten.
-
Contentmarketing om je bezoeker langer op je website te houden
Het is je gelukt, je hebt meer websitebezoekers weten te genereren. Uit je analytics blijkt echter dat je bezoekers niet zo lang op je website blijven en maar weinig pagina’s bezoeken. Hoe zorg je ervoor dat de bezoekers die je hebt weten te genereren ook kan verleiden om op je website te blijven en over te gaan tot conversie? In dit artikel vertel ik, aan de hand van een aantal voorbeelden, hoe je contentmarketing kunt inzetten om de bezoeker langer vast te houden op je website.
-
4 voorbeelden van hoe en wanneer je influencer marketing inzet
Met de komst van het internet en sociale media is de consument minder gevoelig geworden voor advertenties en reclame. Met name millenials zijn een stuk wantrouwiger. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat de consument earned media, mond-tot-mondreclame of aanbevelingen van bekenden meer vertrouwt dan branded advertenties en reclames. Iemand met wie jij je kunt identificeren, geloof je immers eerder dan een advertentie. Marketeer kunnen hierop inspelen door influencer marketing in te zetten.
-
Alles wat marketeers moeten weten over Snapchat
Snapchat, het sociale medium waar we niet meer omheen kunnen. Het platform heeft inmiddels wereldwijd al meer dan 200 miljoen gebruikers en er worden dagelijks zo’n 400 miljoen snaps verstuurd. Maar wat kunnen wij marketeers er nou eigenlijk mee? In dit artikel vertel ik je alles wat je moet weten over Snapchat.
-
De juiste content delen in de 3 stadia van de salesfunnel
Waar we er vroeger zeker van konden zijn dat onze (potentiële) klanten zich voornamelijk op één plek bevonden, is het nu veel moeilijker om de juiste doelgroep te bereiken. Door een grote toename in concurrentie en de digitale ontwikkelingen van de afgelopen jaren, zijn we genoodzaakt om onze communicatiemiddelen zo effectief mogelijk in te zetten. Voordat een klant daadwerkelijk een klant wordt, loopt deze eerst de salesfunnel door.
-
Gaan journalisten nu verhalen vertellen namens ‘adverteerders’?
Nu gun ik Sjuul Paradijs en zijn oud-Telegraafcollega Jan Kees Emmer niets dan goeds. Het is mooi om te zien dat een lange staat van dienst bij de Telegraaf Media Groep en een hoofdredacteurschap van de wakkerere krant zoveel waardering oplevert onder ex-collega’s. Dan krijg je aandacht op de voorpagina’s en de kans om aan te schuiven bij Eva Jinek.
-
Het visuele succes van 2015
Of het nou selfies zijn van gebruikers met jouw product, sfeerbeelden die jouw merk een beleving meegeven of handige instructievideo’s voor de onwetende klant. Werp een blik op je tijdlijn en de visuele content schittert je tegemoet. Ook de gebruikscijfers van sociale media als Instagram en Snapchat, de nieuwe advertentiemogelijkheden in Instagram én de opkomst van apps als Periscope en Meerkat liegen er niet om: 2015 was een jaar van visueel succes.
-
Social employer branding: hoe doe je het goed?
Employer branding is het sturen van je bedrijfsimago tot een geweldige plek om te werken. Door employer branding in te zetten zorg je er niet alleen voor dat het huidige personeel geïnspireerd en betrokken blijft, maar maak je jouw bedrijf een interessante werkplek voor potentiële werknemers. Het zoeken naar een baan is voor de werkzoekende tegenwoordig vereenvoudigd door social media. Als bedrijf kan je hier slim op inspelen door je op een kanaal als LinkedIn, Facebook of YouTube te profileren als interessante werkgever. Hoe maak je gebruik van de verschillende mogelijkheden en welke content zet je per kanaal in om succesvol te zijn?
-
Van website naar marketingmachine
De website is het online vlaggenschip van veel organisaties. Via je website laat je zien wie je bent en welke diensten en producten je aanbiedt. Als je doelgroep eenmaal je website bezoekt, is het belangrijk om haar daar te houden en het maximale uit de traffic te halen. Om van je website een echte marketingmachine te maken, zijn in mijn ogen vier zaken zeer relevant.
-
Jouw newsfeed, mijn newsfeed
Of het jurkje nou zwart met blauw of wit met goud is: de discussie over de kleur van het kledingstuk brak het internet. Het was hét gesprek van de dag, het weekend en misschien wel van de week. Je nieuwsoverzicht stond er vol mee. Iedereen wist ervan. Of toch niet? Want in hoeverre verschilt de inhoud van je nieuwsoverzicht met die van een ander? Misschien stond de newsfeed van je collega wel vol met berichten over hele andere dingen, omdat de pagina’s en personen die jullie volgen simpelweg verschillen. In zijn nieuwsoverzicht ging het bijvoorbeeld over de persconferentie van Pinkpop. Het jurkje had hij nog nooit gezien. In zijn ogen was die dag de line-up van zijn favoriete festival het nieuws van de dag, niet het virale jurkje. Hoe kan het dat de verschillende Facebook nieuwsoverzichten van mensen zodanig verschillen? En waarom tekent dit je beeld op de actualiteit?
-
De inhaker van nu: opvallen in de newsjacking-jungle
Heb je ze al gezien? De Valentijnsdag-inhakers? Morgen is het namelijk zover: de meest romantische dag van het jaar. Een dag overspoeld met liefde of gewoon een zaterdag als geen ander. Daar zullen de meningen over verschillen. Hoe dan ook, voor merken kan Valentijnsdag niet lang genoeg duren. Cupido speelt namelijk een belangrijke rol in de marketing. Zijn pijlen staan op scherp. Bedrijven proberen, ook op Valentijnsdag, aan hun reputatie en bereik te werken door in te haken op de actualiteit. ‘Newsjacking’, ook wel genoemd. En dat zijn geen tien, geen honderd maar duizenden bedrijven. Hoe valt jouw creatie op in de jungle van online inhakers?