Gerben Lievers
Founder Ubari

Gerben Lievers (1986) is op zijn 16e levensjaar internet-ondernemer van het eerste uur. Als verandermanager kwam Gerben in 2010 aan het roer van het destijds in zwaar weer verkerend familiebedrijf en transformeerde het tot het snelst groeiende online marketing bureau van Nederland. Met zijn bedrijf, online marketing bureau Team Nijhuis, liet hij met zijn team van 42 experts in het afgelopen decennium honderden bedrijven succesvol groeien met digitale marketing. De filosofie is simpel: als klanten groeien, groeit het bureau zelf ook. Team Nijhuis won de afgelopen jaren diverse prominente awards als erkenning voor het vakmanschap, extreme groei en succesvol ondernemerschap (o.a. Deloitte Technology Fast50 4x, FD Gazellen 2x), Google Premier Partner Top 3% EMEA en volgens onafhankelijk onderzoek van Fonk magazine nummer 2 digital agency van Nederland. Gerben kent het digitale marketing landschap als geen ander en gelooft in het volledig delen van zijn kennis. Hij is veelgevraagd spreker en bekend van diverse media-optredens, interviews en vakpublicaties. Meer leads, omzet en naamsbekendheid? Ontdek de gratis Google Quickscan van Team Nijhuis.
-
Negen Google-innovaties voor 2019 die je niet mag missen
Google Marketing Live is hét jaarlijkse evenement van Google waar alle professionals van over de wereld bij elkaar komen om kennis uit te wisselen met elkaar. Maar nog belangrijker: Google staat niet stil en blijft zich ontwikkelen als bedrijf. Op het event worden alle nieuwe ontwikkelingen binnen Google gedeeld. Ditmaal ging het onder meer over advertising, Google Shopping, smart bidding en Custom Audiences.
-
7 signalen dat het tijd is om afscheid te nemen van je Google AdWords-bureau
Door Google AdWords hebben veel bedrijven kunnen groeien. Veel bedrijven hebben hun succes te danken aan dit kanaal. Voor 2000 was het immers niet mogelijk om op zo’n grote schaal te adverteren en aan te sluiten bij potentiële klanten die expliciet uitspreken waar ze naar op zoek zijn. Niets meer dan lof voor dit kanaal dat sinds haar geboorte continue blijft innoveren. Gebruikers blij, adverteerders blij, toch?
-
Contentmarketing
Contentmarketing en de vergeten fase van het aankoopproces
Als merk is het anno 2016 vanzelfsprekend een branding- én een performancebudget te hanteren. Juist in deze aanpak ligt een groot gevaar verscholen. Want hoe zet je als merk dergelijke budgetten effectief in? In dit artikel leg ik uit hoe je content kunt gebruiken zonder daarbij fasen van het aankoopproces over te slaan. Daarnaast laat ik verschillende vormen van content zien die passen bij de behoefte van de potentiële klant in de specifieke fase van het aankoopproces aan de hand van een praktijkvoorbeeld.
-
Wat je moet weten over het State of Inbound rapport [+ infographic]
Al acht jaar achter elkaar komt HubSpot met het jaarlijkse State of Inbound-rapport. Het rapport geeft ook dit jaar weer op basis van de input van duizenden sales- en marketingprofessionals een solide beeld van de stand van zaken op het gebied van inbound marketing, marketingstrategieën en samenwerkingen in sales.
-
Hoe ziet de e-commerce wereld er uit in 2020?
In de winkelstraten zien we steeds meer leegstand. De online verkopen stijgen. Er is geen houden meer aan. Nog even en same day delivery wordt de norm. De grote marktplaatsen als eBay, Amazon en Alibaba slokken steeds meer marktaandeel op. De verwachting is dat ook zij in Nederland steeds meer terrein gaan veroveren. Is er nog wel ruimte voor de retailers? Kun je nog opboksen tegen de grote reuzen? Eén ding is zeker: we kunnen niet stil blijven staan. We moeten ons nú voorbereiden op de toekomst. Of nog liever: gisteren al. Een recap van Shopping Today 2015!
-
33 tips voor meer resultaat met Google AdWords
Zoekmachinemarketing is één van de online kanalen voor de meeste organisaties. Zowel b2b als b2c, zowel voor branding als sales. Veel organisaties besteden zoekmachinemarketing uit aan gespecialiseerde bureaus zoals wij. Er zijn echter voldoende organisaties met voldoende inhouse kennis over zoekmachinemarketing, met in het bijzonder Google AdWords. In de praktijk merken wij dat de discussie rondom het thema ‘het wel of niet uitbesteden van Google AdWords’ erg leeft Nederland. Onlangs schreef ik een artikel over het uitbesteden van Google AdWords dat praktische handvaten biedt voor deze discussie. Tóch zelf aan de slag? In dit artikel worden 33 tips belicht voor meer resultaat met Google AdWords.
-
9 tips voor inhakers met impact (en 30 inspirerende voorbeelden)
Inhakers zijn van alle tijden, tóch zie ik jaar in jaar uit veelal dezelfde merken (succesvol) inhaken op actuele of belangrijke gebeurtenissen in het jaar. Dit terwijl inhakers een belangrijke rol spelen in merkcommunicatie. Inhakers zijn namelijk dé mogelijkheid om de kernwaarden van een organisatie en/of USP’s van een product of dienst te verduidelijken. In dit artikel geef ik 9 tips om met inhakers impact te creëren en ik sluit af met 30 voorbeelden ter inspiratie.
-
9 technieken voor een contentstrategie #congresfb
Global marketing professor Rohit Bhargava deelde tijdens het Congres Facebook Marketing 9 technieken voor een contentstrategie. Tussen de regels door is de missie van Rohit Bhargava duidelijk: meer menselijkheid terugbrengen in het bedrijfsleven. Het bedrijfsleven dat social media ziet als heilige graal en zich drukt maakt met allerhande tooling en spreadsheets om de ROI te bepalen. De ROI van social media? Wat is de ROI van je vrienden? Social media zijn een fenomeen dat draait om interactie, dialoog en ambassadeurs. Harde cijfers zijn eenvoudig te meten, emotie is lastig te kwantificeren. En al helemaal als het gaat om de bijdrage aan ROI.
-
Attractieparken onder de loep op social media [infographic]
Tegenwoordig kent Nederland een grote aanwezigheid van attractieparken. Attractieparken hebben over het algemeen weinig last van de crisis, nieuwe attracties schieten als paddenstoelen uit de grond en bezoekersaantallen zijn stijgend. Enige noot hierbij is dat een select aantal parken het buitengewoon slecht heeft. Door de relatief dichte concentratie aan parken is de concurrentie moordend en wordt er een stevig beroep gedaan op de diverse afdelingen van het betreffende park. Vragen omtrent innovatie, marketing en communicatie staan steevast op de agenda. Tijd voor de volgende stap in de vorm van zichtbaar onderscheidend vermogen.
-
3 kansen voor een bedankpagina
Bedankpagina’s zijn vaak een van de belangrijkste doelen van een website. Dit is het type pagina waar u als bezoeker terecht komt nadat u bijvoorbeeld een aankoop heeft verricht, u heeft ingeschreven voor een nieuwsbrief of nadat u een kennisdocument heeft aangevraagd. Deze pagina’s worden vaak keurig gemeten, verbeterd en gerapporteerd als een vorm van conversie.Deze bedankpagina’s bevatten vrijwel altijd een standaardtekst waarin u bedankt wordt voor de aankoop, inschrijving of aanvraag. Een bedankpagina betekent dan ook in veel gevallen ‘einde bezoek’. Dat een bedankpagina het einde betekent vind ik logisch. Het is immers vaak de stap na de kassa, de weg naar de uitgang. Juist deze weg is interessant en herbergt een potentiële goudmijn.
-
De invloed van Google +1 op AdWords
Op 31 maart jl. introduceerde Google de Google +1 button. Dit sociale element is zichtbaar voor elke gebruiker met een Google account. Bovendien is het mogelijk om de Google +1 button toe te voegen aan websites (net als de like-button). Na het klikken op de Google +1 button bij een zoekresultaat zullen vrienden zien wat je positief gestemd heeft. Tevens is te zien welke vrienden, gebaseerd op contacten in onder meer Gmail en Twitter een resultaat al aangeraden hebben.
-
Nieuwe Facebook-button maakt selectief delen mogelijk
Afgelopen zaterdag werd de omgang met persoonlijke gegevens van gebruikers door Facebook uitvoerig onder de loep genomen in KRO Reporter. De ‘like’-button speelde hierin een belangrijke rol. Deze welbekende en veel besproken button van Facebook krijgt er binnenkort een broertje bij. Deze nieuwe button, de send-button, maakt het mogelijk om selectiever te delen.
-
De invloed van branding op zoekresultaten
Geïnspireerd door een webinar van SEOmoz schrijf ik dit artikel. Dat een sterk merk invloed heeft moge duidelijk zijn. Dit artikel biedt stof tot nadenken en is voor veel organisaties relevant. Heeft branding invloed op de zoekresultaten (en uiteindelijk het algoritme) en op welke wijze? Over merksignalen voor Google, offline en online, visuele identiteit en sociale media.
-
De kunst van kruisbestuiving
Hoewel we steeds meer en meer tijd online spenderen, leven we (gelukkig) nog steeds in de fysieke wereld. Een wereld die anno 2011 gekenmerkt wordt door de grote mate van integratie van online en offline media. Een crossmediaal tijdperk betekent voor adverteerders en organisaties een crossmediale aanpak. De afgelopen jaren maakte het gebruik van het online landschap een explosieve groei door. Social media hebben hierin ongetwijfeld een grote rol gespeeld.
-
9 redenen voor een online businesscard
Iets minder dan een jaar geleden werd er al geschreven over My name is E. Daarnaast publiceerde iPhoneclub afgelopen zomer een uitgebreid artikel over de iPhone app. Deze Nederlandse start-up lanceerde onlangs een vernieuwde versie. Via de applicatie voor iPhone, Android, Palm, Blackberry en Nokia is het mogelijk online visitekaartjes uit te wisselen.De digitale mogelijkheden omtrent businesscards zijn natuurlijk niets nieuws. Denk hierbij bijvoorbeeld aan cardreaders, tokens, QR codes en widgets. Innovatie gaat echter steeds verder…