Vincent Ariens
Customer Journey expert Label Vier

Vincent is Customer Journey expert en mede-eigenaar van internetbureau Label Vier uit Amersfoort. Zijn passie ligt bij digitale communicatie met een sterke focus op sociale media en het ontwikkelen van online software. Vincent is onderdeel van de generatie Y, een tikje eigenwijs en heeft een sterke eigen visie. Vanuit zijn communicatieachtergrond (Ma communicatie wetenschappen) probeert hij vernieuwende concepten en ideeën tot uitvoer te brengen. Hij houdt zich graag bezig met de gebruiksvriendelijkheid van de techniek en is altijd op zoek naar de ultieme customer experience.
-
In een design draait alles om jou
In 2013 stond jij op de cover van de Time. Dat jaar kondigde het begin aan van het tijdperk dat om jou draait. Het was een eerbetoon aan alle user-generated content. We leven in een tijd waarin alles steeds meer om jou draait. We delen selfies via Snapchat of Instagram en zijn meer dan ooit bezig met ons eigen merk. Hoe zet ik mijzelf het best online neer? Maar is dat eigenlijk wel zo? Draait niet alles altijd al om jou?
-
Sociaal ondernemerschap geeft toekomst aan de wereld - en aan je eigen bedrijf
In een week waarin delen van Nederland en Europa letterlijk onder water stonden en weerman Gerrit Hiemstra ons welkom heette "in het nieuwe klimaat", is het niet zo gek dat we kijken naar organisaties die streven naar een duurzamere en betere wereld. Ook het NPO 3-programma de Keuringsdienst van Waarde besteedt elke donderdag aandacht aan de toekomst van ons eten. Vlees, vis, groente of insecten, wat eten we over 50 jaar? Ik was aanwezig bij de Social Entrepeneurship Day in Utrecht en leerde al snel dat het mogelijk is om iets goeds te doen voor deze wereld en daar tegelijk commercieel in te staan.
-
Customer Journey
Denk met je vinger: het belang van micromomenten tijdens de customer journey
Ruim twee jaar geleden passeerde mobiel verkeer het tipping point. Sinds 2014 wordt het internet vaker bezocht via een mobiel apparaat dan via de de desktop of laptop. Praktisch betekent dit dus, dat je al twee jaar een mobile-first ontworpen strategie moet hebben voor je customer journey. Omdat in 2015 het gebruik van mobile devices wederom gestegen is én de oudere gebruiker ook steeds meer gebruikmaakt van mobiele devices, wordt het tijd hier volop aandacht aan te geven. Uit onderzoek van Ruigrok NetPanel (pdf) blijkt dat we massaal gebruikmaken van mobiele devices, maar dat we vooral nog kopen en betalen via laptop of dekstop. De reden: kopen en betalen werken op mobiele devices nog niet altijd even goed én men ervaart het als minder veilig.
-
Marketing Automation
Verbeter je customer journey met event-driven communicatie
Marketing automation, het klinkt als een nieuwe truc waarbij we als mens steeds minder hoeven te doen en de technologie potentiële klanten nog beter verleidt tot het snel doen van een aankoop. Maar is dat wel waar het om draait? Bij Seats2meet geloven we zeker in de kracht van de nieuwe technologie, maar is ons hogere doel absoluut anders. We proberen een ecosysteem te creëren waarin iedereen een betere versie van zichzelf kan worden, iedere dag weer. We hebben dit onder andere beschreven in het boek Society 3.0. Met deze bril op deel ik hoe wij omgaan met onze event-driven communicatie, hoe we daar artificial intelligence voor inzetten en hoe je er zelf (eenvoudig) mee kan beginnen in je eigen organisatie.
-
Hoe sociaal is jouw kapitaal?
Sociaal kapitaal is een steeds meer gehoorde term. In tijden van crisis is het natuurlijk ook steeds interessanter om eens verder te kijken dan de euro die zo hard leek maar dat stiekem toch niet was. Sociaal kapitaal wordt vaak gedefinieerd als de waarde die sociale netwerken hebben. Net zoals een hamer fysiek kapitaal is en een opleiding menselijke kapitaal. Sociale contacten versterken dus de productiviteit van individuen of groepen. Dit sociale kapitaal is enerzijds zo oud als de weg naar Rome, maar heeft anderzijds een geheel nieuwe impuls gekregen met de komst van het internet, en met name met die van sociale netwerken.