Lisa Dijkstra
Manager International Strategy Traffic4u

Lisa Dijkstra heeft ruim drie jaar geleden de overstap gemaakt van offline naar online marketing. Binnen Traffic4u heeft zij verschillende functies bekleed en is ze tegenwoordig verantwoordelijk voor zowel de internationale marketing strategie als het opzetten van de buitenlandse vestigingen. Lisa is co-voorzitter van de Taskforce Search van het IAB (Interactive Advertising Bureau), dat zich bezighoudt met het verder professionaliseren van de Search Branche. Zij spreekt regelmatig tijdens trainingen, workshops en op congressen.
-
18 juni: Search Marketing Thursday
Volgende week donderdag, 18 juni, is het al weer tijd voor de tweede Search Marketing Thursday. De SMT is een initiatief van de Taskforce Search van het IAB met als belangrijkste doelstelling het vergroten van de kennis in de markt over de toepassingen en het effect van zoekmachine marketing. De eerste in april is erg succesvol gebleken. We hopen vanzelfsprekend dat we dit keer een nog grotere groep geïnteresseerden mogen ontvangen.
De Search Marketing Thursday zal elke keer bestaan uit twee inhoudelijke onderdelen, gevolgd door een borrel. Dit keer zijn dat een interessante case over Local Search en een SEO Site Clinic. Tijdens de clinic zullen een aantal ervaren SEOers sites die door aanwezigen worden aangedragen binnen 5 a 10 minuten live reviewen. Ook geven ze tips en trucs voor verbetering. Op menig search congres is dit het favoriete onderdeel van zowel sprekers als bezoekers. Je loopt zeker met een paar handige tips naar buiten.
-
Ad:Tech 2009: User is King
Na twee dagen Ad:tech in San Francsico kan met een gerust hart gezegd worden dat er een consistente boodschap ten grondslag ligt aan vrijwel elke sessie tijdens dit congres over online marketing: User is King.
User generated content, user mapping, user involvement, user engagement, het draait allemaal om de gebruiker. Niet zo vreemd in een tijd waar alles social is en steeds meer lijkt te worden. Waarom zou je als hotel portal recesenten langs de hotels die je aanbiedt sturen als je het ook gewoon door de hotelgasten die via jouw site hebben geboekt kan laten doen? De gebruiker voelt zich belangrijk, betrokken en genereert relevante content voor jouw website zonder dat je er echt iets voor hoeft te doen.
-
Ad:Tech 2009: Het maximaliseren van je advertising spend
Veel websites converteren niet zo goed als ze zouden kunnen. Nu adverteren duurder wordt en de resultaten van adverteren vooral korte termijn zijn kunnen we tips om onze website meer effectief te maken goed gebruiken. Darren Guarnaccia schreef er een boek over en gaf ons tijdens de ad:tech in San Francisco 7 tips om je advertising spend the maximaliseren.