Lennart Moes
Digital Marketing Specialist Rocket Digital

Wij zijn Rocket Digital. Een landelijk opererend digital marketing bureau met noordelijke roots en dito mentaliteit. De rol van technologie wordt steeds groter, maar menselijke interactie blijft van levensbelang. Betrokkenheid, transparantie en toewijding, dat kun je van ons verwachten.
-
Search Advertising via de iPad: Waar wacht je nog op?
Het internet via mobiele apparaten is inmiddels een gemeengoed. Loop een willekeurige telefoonwinkel binnen en het is zoeken naar een ‘ouderwetse’ telefoon zonder touchscreen. Ook het aantal tablet PC’s neemt gestaag toe, met Apple’s iPad als koploper. Het doen van een aankoop via een smartphone nodigt nog niet uit. Hoe anders is dit met de iPad?
-
SES 2011 NYC: Through the eyes of two dutchmen
Lopend in de richting van het Hilton hotel aan Avenue of the Americas realiseren we ons dat we steeds dichter bij de SES in New York City komen. De plek waar meer dan vijfduizend enthousiaste marketeers uit de hele wereld bijeenkomen om hét evenement op het gebied van online marketing mee te maken. Met het geluid van een loeiende sirene op de achtergrond moeten we onze weg kiezen: Of rechts aansluiten bij de lange rij voor de Apple store aan Fifth Avenue i.v.m. de nieuwe lading iPad 2’s of rechtdoor richting het Hilton Hotel naar de SES.
-
Ad:tech New York deel 2: Innovatie, video, mobile, affiliate marketing & consument centraal
Dag 2 van de Ad:tech New York begon met een inspirerende keynote sessie van Steven Berlin Johnson (Outside.in & auteur van Where Good Ideas Come From: The Natural History Of Innovation). Volgens Steven moet innovatie altijd voortduren en continu zijn. Innovatie leidt tot positiviteit en werkt stimulerend voor mensen. Zeker bedrijfsmatig worden de beste ideeën vaak geboren uit creativiteit als mensen de ruimte krijgen om zich op nieuwe terreinen te begeven. Het beste voorbeeld blijft Google, die medewerkers nog steeds 20% innovatietijd biedt wat heeft geleid tot fantastische features.
-
Ad:tech New York: Instant Search, recommendations, content en customers
Woensdag 3 november vond de Ad:tech in New York plaats. De dag begon rustig: de zaal waar de keynote plaatsvond, was voor 75% gevuld. Al snel kwam daar verandering in en rond half 10 zat de gehele zaal vol. Allereerst was er een inleidende presentatie over de ontwikkelingen die internet heeft doorgemaakt. Er werd ingegaan op de ontwikkelingen van het Ad:tech event, dat al 14 jaar gehouden wordt. De grote vraag daarbij was: Google (maar ook andere populaire diensten en producten als Facebook en de iPhone) bestaat nog maar korte tijd. Googlen is zelfs een werkwoord geworden. Als bedrijven zo snel kunnen ontstaan en groeien, wat kunnen we dan in de toekomst verwachten? Kernwoorden die veelvuldig terugkwamen: Google Instant Search, recommendations, content en customers. Een verslag vanaf de Ad:tech in NYC.
-
Mobile Advertising: A sleeping giant!
Mobiel internet zit al geruime tijd in de lift. Het aantal zoekopdrachten vanaf een mobiel apparaat is afgelopen 2 jaar met +500% toegenomen. En deze trend zet zich door. Voor adverteerders ligt hier een mooie uitdaging. Hoe kun je als adverteerder deze doelgroep goed bereiken en kun je mobiele campagnes rendabel maken? Er zijn weinig successen bekend, maar ze zijn er wel! Een update vanaf de SMX East in New York.
-
Verandering Trademark Policy Google: De eerste 36 uur
Vanaf dinsdag 14 september heeft Google haar Trademark Policy aangepast. De één verwachtte grote veranderingen, terwijl de ander weinig wijzigingen voorzag. Hoewel we nog maar 36 uur verder zijn, volgen hierbij de eerste bevindingen. Staan alle Trademarks nu open? Nee, Google geeft aan 72 uur nodig te hebben voor het open stellen van alle trademarks. Op het moment van schrijven staat ongeveer 40% van de trademarks ‘open’.
-
EyeforTravel Online Marketing: Wat kunnen we van de Amerikanen leren?
Begin juni zijn mijn collega’s Edwin Hof en Harmen Visscher naar Miami afgereisd voor het Online Marketing event van EyeforTravel om te horen wat de laatste trends en ontwikkelingen zijn in de US op het gebied van travel en online marketing. De travel branche staat al jaren bekend als een van de meest volwassen industrieën op online marketing gebied. Met deze post willen we een samenvatting geven van de belangrijkste onderwerpen die zijn besproken.
-
SMX Advanced Seattle 2010
De SMX Advanced Seattle is ten einde. Al met al was het een geslaagd event met een hoog kennisniveau en enthousiaste deelnemers. Terwijl menigeen zich alweer opmaakt voor de volgende SMX die op 15 en 16 juni zal plaatsvinden in Parijs, blik ik terug op een geslaagde SMX Advanced in Seattle. Over mobile paid search, over quality scores en over attributie bij eBay.
-
SMX Advanced Seattle - Dag 1
“Tijdens het ontbijt, waarbij ik getuige was van een mooi betoog van Michael Martinez over de basisprincipes van SEO, werd me direct duidelijk dat de sfeer open is. Je kunt iedereen eenvoudig aanspreken en wanneer jij dit niet doet, dan wordt je wel aangesproken.” Sander Koning doet verslag van dag 1 van het SMX Advanced Seattle event, het evenement voor ervaren internet marketeers.
-
Wat is retargeting?
Het begrip retargeting kom ik steeds vaker tegen. Hierbij wordt retargeting op diverse manieren uitgelegd. Veelal wordt retargeting uitgelegd als behavioral targeting of interest based targeting. Hoewel deze manieren van adverteren raakvlakken hebben, is retargeting een vak apart. In dit artikel zal ik toelichten wat retargeting is, hoe het werkt en welke netwerken deze mogelijkheid bieden.
-
Twitter lanceert langverwacht advertentieplatform
Twitter is lange tijd terughoudend geweest met haar advertentie plannen, maar nu heeft de Amerikaanse micro-blogging service toch eindelijk het langverwachte advertentiemodel in gebruik genomen. Vanaf vandaag kan het zo zijn dat je zo nu en dan een advertentie tegenkomt op Twitter. De advertenties verschijnen vooralsnog in de zoekresultaten van 10% van de Twitteraars. De sociale netwerksite Twitter biedt vanaf vandaag de mogelijkheid om zogenaamde “Promoted Tweets” te kopen. Er zijn momenteel een tiental adverteerders, waaronder Virgin America, Starbucks en Bravo. Er zijn op dit moment nog geen Nederlandse adverteerders bekend.
-
Google AdWords beschikbaar voor smartphones
Gister heeft Google bekend gemaakt dat er een mobiele variant van Google AdWords beschikbaar is voor smartphones. Op de startpagina krijg je een overzicht van (ingestelde) alerts en van je actieve en inactieve campagnes en zoekwoorden.Je hebt toegang tot AdWords mobile door onderstaande URL in te toetsen in de browser van je smartphone: http://adwords.google.com/dashboard/Dashboard
AdWords mobile is vooral geschikt om onderweg geen belangrijke alerts te missen en te bekijken of je campagnes te monitoren. Het is wel mogelijk om kleine aanpassingen doen, zoals het aanpassen van dagbudgetten, het onderbreken van campagnes en het wijzigen van CPC biedingen op zoekwoordniveau. Voor het daadwerkelijk managen en optimaliseren van je account is een computer (nog) onmisbaar.
Voor mensen die graag in control zijn is AdWords mobile een welkome aanvulling. Wat vinden jullie van de AdWords mobile? Gaan jullie hem gebruiken en zo ja, waarvoor?
-
Social Media Metrics: Keynote Jim Sterne tijdens SES Londen
Op de laatste dag van de SES in Londen vond de keynote ochtendsessie Social Media Metrics van Jim Sterne plaats. Sterne, ook wel bekend als de Godfather van Online Marketing en tevens grondlegger van Web Analytics, wist er een interessante sessie van te maken. Hoewel zijn verhaal niet echt vernieuwend was, wist Jim Sterne de luisteraars in de zaal toch te boeien.Hij begon zijn verslag, nadat hij uiteraard eerst even zijn verschillende functies en boeken kenbaar maakte, met “Marketing & Data”.
-
Google Remarketing: Target je bezoekers
Sinds enkele maanden is Google in Nederland gestart met een beta versie van Google Remarketing. Dit is Google’s variant van retargeting zoals deze al door meedere partijen in Nederland wordt aangeboden. Met deze nieuwe feature binnen AdWords is het mogelijk om gericht advertenties te tonen op het contentnetwerk van Google. Dit biedt veel mogelijkheden en de eerste resultaten zijn positief.
-
Update Affiliate Marketing: Ontwikkelingen oktober en november 2009
De afgelopen maand heeft er een aantal ontwikkelingen plaatsgevonden op het gebied van affiliate marketing. Zo vond de IAB Taskforce plaats, is er een meeting geweest van Thuiswinkel met betrekking tot richtlijnen voor affiliate marketing, hebben de affiliate netwerken zich verenigd in het PAN (Platform Affiliate Netwerken) en meer!