Ronnie Overgoor
Directeur/eigenaar 7DTV

Als genomineerd dagvoorzitter van het jaar behoort Ronnie tot de top van Nederland. Met zijn energiek enthousiasme, aanstekelijke humor, scherpte en ontspannen interactie scoort Ronnie consequent zeer hoge ogen op congressen, evenementen en award uitreikingen.
Daarnaast is Ronnie een interviewer met een eigen stijl. Hij is voorbereid, nieuwsgierig en switcht razendsnel tussen serieuze vragen en scherpe humor. Hij houdt van open en echte gesprekken, waarbij hij degene die hij interviewt altijd in zijn of haar waarde laat. Scherp, maar altijd met respect als vangrail.
Ronnie heeft meer dan tien jaar ervaring in het interview vak, op het podium voor live publiek als ook voor de tv camera’s van bijvoorbeeld 7DTV.
-
‘Branding is belangrijk bij fusie of overname’
Wanneer organisaties fuseren of worden overgenomen wil je dat alle neuzen dezelfde kant op staan. Gijs Huisman van G2O weet als geen ander dat de identiteit, DNA en cultuur moeten matchen om doelen te behalen.
-
Coca-Cola wil alle verpakkingen terug
Coca-Cola is het feelgood-merk bij uitstek. Hoe houdt de organisatie de merkwaarden vast in tijden van corona? Een gesprek met Ben Bijnens, directeur Benelux Coca-Cola.
-
Tim van der Wiel (GoSpooky): ‘TikTok wint het van traditionele media’
Aan TikTok, Snapchat en andere socials kun je een goede boterham verdienen. Dat weet Tim van der Wiel als geen ander. Sinds zijn zeventiende runt hij zijn social-marketingbureau GoSpooky. Hoe doet hij dat?
-
Dit is de eerste Nederlandse horecaformule die klimaatpositief gaat ondernemen
Alle locaties van yoghurtketen Yoghurt Barn sloten hun deuren in maart. Dat kostte heel veel omzet. Sinds gisteren zijn ze weer open. Hoe ziet oprichter Wouter Staal de toekomst van zijn bedrijf? In ieder geval klimaatpositief.
-
Gérard Ghazarian (Candid Group): ‘Je ambitie even op een laag pitje. Dat is ook lef’
Ronnie Overgoor praat bij met Gérard Ghazarian, CEO en oprichter van marcomplatform Candid Group over ondernemen in coronatijd. Ghazarian pleit voor aanpassingsvermogen en flexibiliteit. Wat is de impact van Covid-19 op de media- en communicatiebranche?
-
Adriaan Mol (CEO Mollie): ‘We gaan momenteel als een malle’
Mollie is het Nederlandse bedrijf voor slimme (online) betaalproducten. Vooral nu, tijdens de coronacrisis, blijven de online betalingen pieken en hebben ze het drukker dan ooit. Hoe kan je in crisistijd positief blijven ondernemen? Ronnie Overgoor in gesprek met CEO en oprichter Adriaan Mol.
-
Tonny Loorbach (IMU): ‘Ons boek maakt alle andere marketingboeken overbodig’
De intelligente lockdown zorgt ervoor dat een groot deel van Nederland thuis aan het werken is en dat bedrijven (tijdelijk) dicht zijn, behalve online. Hoe maak je als ondernemer van jouw business een online succes? Tonny Loorbach schreef, samen met co-auteur Martijn van Tongeren, ‘De Online Marketing Tornado’. Een marketingbijbel over online ondernemen.
-
Hou toch op met Zoom-bashen!
Zullen we stoppen met Zoom-bashing? Deze week weer een achterhaald artikel in de Volkskrant over het Ministerie van Defensie dat stopt met Zoom vanwege onder meer 'ZoomBombing'. Lees je in en weet dat dit al lang is opgelost.
-
Peter Minkjan (5PM): ‘YouTube is heel belangrijk als je wilt scoren in search’
YouTube is voor bedrijven enorm interessant en relevant, maar wordt niet altijd op de beste manier ingezet. Hoe word je succesvol op en door YouTube? Peter Minkjan (mede-eigenaar 5PM) ziet veel kansen in ‘help-content’.
-
‘Het belang van veilige videodistributie wordt steeds groter’
De kracht van video binnen de zakelijke markt is enorm. Het bedrijfsleven zoekt naar passende oplossingen als het gaat om opslag en distributie van videocontent. MediaLab claimt hiervoor een oplossing te hebben. In gesprek met managing director Hans de Heus over de ontwikkelingen binnen online videobeheer en -opslag.
-
“Fuck fast fashion, lang leve tweedehands”
“Fuck fast fashion” is het motto van Thijs Verheul, medeoprichter van online marktplaats voor tweedehands kleding United Wardrobe. “Het is triest dat er nog steeds zo massaal gekozen wordt voor goedkope – niet duurzame – kleding”. In gesprek met Verheul over de ontwikkelingen binnen de kledingmarkt.
-
“We gaan netflixen in de auto”
In deze aflevering een gesprek met automotive business-consultant Jos van den Bergh over media, marketing en techniek in de autobranche. Wat zijn volgens Van den Bergh de belangrijkste ontwikkelingen?
-
The Inner Circle wil elke seconde een date
David Vermeulen is de oprichter van The Inner Circle, een dating platform voor ambitieuze mensen. Het platform tikt de twee miljoen leden aan, is actief in 25 landen en heeft een elitair imago. Waarom geloven ze er niet in om iedereen à la Tinder toe te laten?
-
Hoe YouTube steeds belangrijker wordt voor adverteerders
YouTube, televisie, on demand: kijkgedrag is de afgelopen jaren flink veranderd en blijft veranderen. Dat heeft ook effect op de manier van adverteren. Robbert van der Hulst, Insights Director bij M2Media: "Mediagedrag van consumenten moet je goed in de gaten houden. Hoeveel en waar consumeert welke doelgroep? Wat zijn de goede momenten om te publiceren?"
-
Hoe werkt de PR van Martin Garrix en David Guetta?
José Woldring is oprichter van The Media Nanny, een bureau dat artiesten als Martin Garrix en David Guetta begeleidt op het gebied van PR en marketing. Hoe gaat dat in zijn werk?