Wat is de definitie van engagement?

Wat is de definitie van engagement?
We hebben het op dit weblog steeds vaker over engagement, maar wat verstaan we daar nu precies onder? Advertising Research Foundation (ARF) presenteerde afgelopen week tijdens Re:Think in New York de volgende definitie:
Engagement is turning on a prospect to a brand idea enhanced by the surrounding context
Zo, daarmee is het een stuk duidelijker ;-)


Delen

0
0


Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • Typisch marketing&reclamebranche;. Een schaap is geen dier, maar een lopende reclamezuil.
    En engagement is een merk creëren.
    De annexatiedrang van de branche neemt soms echt enge vormen aan.

    geplaatst op
  • Het komt er op neer dat onderzoeksbureau's zoals Nielssen en IAG bezig zijn hun kostje voor de toekomst te kopen.
    De samenhang tussen "engagement" en ad effectiveness wordt inmiddels bekend geacht, zoals ik eerder al schreef, ook in Nederland. Maar het vaststellen van engagement werkt alleen met een goede werkbare definitie. De marketeers willen graag een mooie zweef variant (zie hierboven), terwijl de onderzoekers gewoon vragen aan de kijkers wat ze van een programma vonden. Doen we in Nederland overigens al erg lang.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.