Viral Friday week 8/2017: de Oscars, sneakerpizza’s en een medische smartphoneblunder

3 maart 2017, 14:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week de Oscars, sneakerpizza’s en een medische smartphoneblunder

1. Cadillac | Carry: 2017 Oscars Commercial

2.989.251 views.

De Amerikaanse autofabrikant Cadillac viert zijn honderdjarig bestaan met een zeer inspirerende video die voor de afgelopen Oscars is gecreëerd. De video haakt in op alle politieke ontwikkelingen die de laatste tijd in Amerika voltrekken. De positieve boodschap die Cadillac deelt “We carry each other” is waarschijnlijk de grootste succesfactor van deze video die al meer dan 2 miljoen views genereerde.

2. Pizza Hut | $7.99 2-Topping Pizza :30 Commercial ft. Grant Hill and PIE TOPS

60.790 views.

Pizza Hut, de welbekende pizzaketen uit de VS, zet Grant Hill (voormalige NBA-speler) in om de boodschap “No One OutPizzas The Hut” over te brengen naar de consument. Wat de link is tussen basketbal en pizza is niet helemaal duidelijk, maar celebrities voor je commerciële kar spannen is altijd een goede tactiek. In het filmpje wordt een tijdelijke aanbieding gecommuniceerd op een typisch Amerikaanse wijze met veel poespas. Met de video heeft Pizza Hut ruim 61.000 views gegenereerd in 2 dagen.

3. Walmart | ‘The Gift’ a film by Antoine Fuqua

26.304 views

Elk kassabonnetje vertelt een verhaal. De Amerikaanse supermarktketen Walmart daagde, met dit gegeven in het achterhoofd, filmmakers uit om een korte film te maken over ‘de kassabon’ waarop bananen, zakdoekjes, batterijen, een scooter, pakpapier en een monitor met daarop een baby waren aangeslagen. De meest succesvolle film werd gemaakt door Antoine Fuqua, regisseur van onder andere de films Training Day en The Equalizer. In “The Gift” wordt een op een scooter rijdende jongen getoond die een cadeau maakt van de zes verschillende items op de bon. Het resultaat verrast en is goed voor meer dan 26.000 views. Enjoy!

4. Honda | New Honda Civic Advert: “Up”

19.110 views

De Japanse autofabrikant Honda introduceert de nieuwe Honda Civic met een ware cliffhanger. In de video, die al meer dan 19.000 keer is bekeken, zien we een dame die kiest voor het avontuur. Maar dan juist op een plek waarvan je het niet meteen verwacht. Hoewel de link tussen bergbeklimmen en de nieuwe Honda Civic een beetje ver gezocht is, zorgen de spectaculaire beelden er toch voor dat je blijft kijken. Enjoy!

5. SNICKERS® | Recovery Room

9.246 views

Snoepreepfabrikant Snickers® komt altijd met hilarische spotjes en weet de boodschap ook deze keer op humoristische wijze over te brengen. We zien in dit filmpje een chirurg die na een operatie zijn telefoon is vergeten in de buik van de patiënt om vervolgens op deze manier een gesprek te voeren met zijn vrouw. De inmiddels bekende slogan “You’re careless when you’re hungry”, komt ook hier weer terug. Om fouten en drama te voorkomen, wordt dus aangeraden om je honger te stillen met een Snickers. Ruim 9.000 hits in twee dagen.

David Pedro
Social Media Community & Content Marketeer bij Mindshare Nederland

Mindshare is een mediabureau dat haar klanten dagelijks helpt bij het realiseren van een grote variëteit aan doelstellingen. Wij willen de leading business partner zijn voor onze klanten en helpen hun business te laten groeien. Via consumenten-, media- en merkinzichten - Big Data - helpt Mindshare de juiste media en middelen te selecteren om een doelstelling te behalen.

Categorie
Tags

1 Reactie

    peterzeilstra

    Vind die van Cadillac erg mooi!


    3 maart 2017 om 15:11

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!