Viral Friday week 35/2016: Cris P. Bacon, gekke dansjes en #unlimitedgreatness

2 september 2016, 13:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week Cris P. Bacon, gekke dansjes en #unlimitedgreatness. Heb je een tip? Stuur ‘m op!

1. Wendy’s: No Veggies Allowed

Deze week starten we de Viral Friday met een pakkende campagne van de Amerikaanse fastfoodketen Wendy’s. Met een serie video’s presenteert Wendy’s namelijk de nieuwe Baconater burger. Een burger waarin groenten simpelweg niet welkom zijn. Deze commercial presteerde overigens het best en genereerde inmiddels meer dan vier miljoen views in een week tijd.

2. Kenzo World: The New Fragrance

We vervolgen het overzicht met de hitvideo van het parfummerk Kenzo. In deze film – die geregisseerd is door Spike Jonze – zien we actrice Margaret Qualley die op komische wijze danst op het nummer Mutant Brain van Sam Spiegel & Ape Drums feat. Assassin. Met deze videoclip introduceert Kenzo de nieuwe parfum KENZO World. De sterrengastrol, de muziek en de briljante productie van de video leverden de parfummaker meer dan 1,3 miljoen views op in één week tijd.

3. Nike: Unlimited Greatness

Op de derde plaats vinden we Nike dat uitpakt met een inspirerende #unlimitedgreatness-video waarin tennisicoon Serena Williams de hoofdrol speelt. Inmiddels scoorde de video – die op simplistische, maar pakkende wijze – het levensverhaal van Serena in beeld brengt al meer dan 62.000 views in slechts één week tijd. En gezien de sterrenstatus van Serena worden dat ongetwijfeld nog veel meer.

4. Dunkin’ Donuts: The Harbor That Never Sleeps

De Amerikaanse donutketen Dunkin’ Donuts bewijst dat indrukwekkende beelden soms voldoende zijn om een viralhit op Youtube te scoren. Samen met de documentairemakers van Discovery creëerde ze prachtige 360-gradenvideo die gemaakt is om van te genieten met, je raad het al, een lekkere donut. Om de ervaring nog indrukwekkender te maken is hij ook in 360 graden beschikbaar voor kijkers met een VR-bril (via Discovery VR, dat inmiddels niet meer bestaat, red.). Inmiddels is de video al meer dan 21.000 keer bekeken. Enjoy!

5. Esurance: Don’t Catch and Drive

We sluiten de Viral Friday af met een typisch gevalletje “Spuit elf geeft (ook nog) modder”. Esurance, een Amerikaanse verzekeraar, vond het een goed idee nu de Pokémon Go hype alweer over zijn hoogtepunt is om nog in te haken met een Don’t Catch and Drive-video. Heel origineel is het concept niet, maar we moeten de makers wel nageven dat ze hun best gedaan hebben om er nog iets grappigs van te maken. Met inmiddels zo’n bijna 4000 views moeten we toegeven dat de video nog best aardig presteert.

David Pedro
Social Media Community & Content Marketeer bij Mindshare Nederland

Mindshare is een mediabureau dat haar klanten dagelijks helpt bij het realiseren van een grote variëteit aan doelstellingen. Wij willen de leading business partner zijn voor onze klanten en helpen hun business te laten groeien. Via consumenten-, media- en merkinzichten - Big Data - helpt Mindshare de juiste media en middelen te selecteren om een doelstelling te behalen.

Categorie

2 Reacties

    Rommert

    Die Kenzo, hoe mooi ook gemaakt is natuurlijk wel ZWAAR gejat van Fatboy Slim, Weapon of Choice met Christopher Walken.

    Niettemin, goed doorverwerkt van het concept. 🙂


    6 september 2016 om 21:47
    David Pedro

    Zeker Rommert, dat was ik nog vergeten te melden 🙂 Weapon of Choice, classic!


    7 september 2016 om 11:14

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!