Viral Friday week 34/2017: #LikeAGirl, een 0.0 Maradona en vluchten voor hipsters

25 augustus 2017, 13:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week: #LikeAGirl, een nuchtere Maradona en rennen voor hipsters.

1. Always | #LikeAGirl – Keep Going

3.125.712 views

In de puberteit kan de angst om te mislukken verlammend werken. Vooral jonge meiden voelen de maatschappelijke druk om perfect te zijn. Dit leidt ertoe dat zij het proberen van nieuwe dingen mijden, omdat ze bang zijn om te falen. Procter & Gamble’s maandverbandmerk Always wil hier met hun nieuwe campagne verandering in brengen. Met de tekst ‘Try. Fail. Learn’ moedigen zij meisjes aan mislukkingen te omarmen, ervan te leren en meer zelfvertrouwen op te bouwen. Nu al goed voor zo’n 3.125.712 views!

2. Bavaria 0.0 | The Original: Maradona

364.704 views

Bierfabrikant Bavaria wist de afgelopen week niemand minder dan Diego ‘Pluisje’ Maradona te strikken voor een nieuwe tv-reclame. Pluisje speelt de legendarische Bavaria-reclame met Marco van Basten uit 1993 na in een leeg Philips Stadion. De 56-jarige Argentijn, die nog steeds over de fameuze traptechniek beschikt, toont in de video zijn hooghoudkunsten en opent op virtuoze wijze een flesje Bavaria 0.0. Beetje ongeloofwaardig in het geval van Maradona, maar oké. Inmiddels is de video goed voor ruim 364.000 views.

3. Volvo Car UK| Volvo & Sky Atlantic present – Human Made Stories

240.886 views

De ontwikkelingen in de wereld worden niet voortgedreven door auto’s, maar door mensen. Het is deze visie die centraal staat in alles wat Volvo doet. Met Human Made Stories vertaalt Volvo Car UK deze missie in een briljante serie video’s. In deze video’s staan mensen centraal die met hun passie voor innovatie de wereld beter en mooier maken. Alleen de introductievideo van deze serie genereerde al meer dan 240.000 views in een week tijd en de inspirerende video’s zijn echt de moeite waard om te kijken. Vooral de film ‘Music of the Mind’ waarin wetenschappers een gehandicapte componiste helpen om na 28 jaar na haar ongeluk weer muziek te maken met haar hersenen is echt indrukwekkend.

4. Burger King | Hungry Jack’s ‘Keeping It Real’ 60″ Launch Film

8.898 views

Hungry Jack’s, zoals Burger King in Australië heet, neemt hipsters op de hak in de nieuwe reclame voor de Whopper. In de spot zien we een scene die rechtstreeks uit de speelfilms rond Jason Bourne hadden kunnen komen. De hoofdrolspeler krijgt een telefoontje en ontvlucht op spectaculaire wijze achtervolgende hipsters op aanwijzingen van de man aan de andere kant van de lijn. De eindbestemming is Hungry Jack’s waar de man iets substantieels kan eten in plaats van de meuk die fashionista’s dagelijks vrijwillig naar binnen werken. In twee dagen al bijna 9.000 keer gezien.

5. Plan International Finland | Maternity wear for a 12-year-old

2.973 views

Plan International Finland probeert met deze video, die kinderlijk van start gaat, aandacht te vragen voor kinderzwangerschappen in ontwikkelingslanden. Wereldwijd worden jaarlijks 7 miljoen meisjes moeder en daar moet een einde aan komen. We zien kinderen spelen en op de achtergrond is een kinderliedje te horen om de kinderlijkheid van de hoofdrolspelers te benadrukken. Uiteindelijk is een jong meisje al hinkelend te zien en als ze zich omdraait, blijkt ze in volle verwachting te zijn. Een aangrijpend filmpje voor een schrijnend probleem. Helaas pas 3.000 views 10 dagen tijd.

Fikri El Hamouti
Campaign Executive AV/Digital bij Mindshare

Mindshare is een mediabureau dat haar klanten dagelijks helpt bij het realiseren van een grote variëteit aan doelstellingen. Wij willen de leading business partner zijn voor onze klanten en helpen hun business te laten groeien. Via consumenten-, media- en merkinzichten - Big Data - helpt Mindshare de juiste media en middelen te selecteren om een doelstelling te behalen.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!