Viral Friday 23/2019: alle focus op de Oranje Leeuwinnen

7 juni 2019, 12:45

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste video’s van afgelopen week worden belicht. De Viral Friday van deze week staat in het thema van de Oranje leeuwinnen. De Women’s World Cup start vandaag en er is meer aandacht voor de Nederlandse voetbalsters dan ooit.

Nike: Dream Further

689.941 views

Vandaag begint het WK voetbal in Frankrijk. Nike is geen officiële sponsor (die eer gaat naar Adidas), maar het merk heeft wel een indrukwekkende campagne gemaakt met een paar voetbalsterren in de hoofdrol. De campagne begint in de spelerstunnel waar Nederland en Nigeria klaar staan om het veld op te lopen. De tienjarige Makena Cooke speelt de hoofdrol in de campagne, zij mag het veld oplopen met onze Nederlandse voetbalster Lieke Martens. Het is een mooie campagne die goed past bij de andere ‘dream’campagnes van Nike. De campagne eindigt met een mooie quote: “Don’t change your dream. Change the world.”

ING: Niets houdt de Oranje Leeuwinnen tegen

2.193 views

Wederom een prachtige campagne van ING. Van deze video krijg je energie! We zien de Oranje Leeuwinnen keihard bikkelen om sterk aan de top te staan van het vrouwenvoetbal. Vroeg in de ochtend, laat in de avond, met of zonder blessures: de Leeuwinnen vechten! Uiteraard allemaal met maar één doel: het WK winnen. ING gelooft in de Leeuwinnen en gaat vol voor de overwinning. Zoals ING zegt: niets houdt ons tegen.

Blokker: Wij zijn Nederland

8.161 views

Dansende balletdanseressen, stoere grote bouwvakkers, Miss Holland en zingende trouwe supporters zijn samen met heel Nederland helemaal in de ban van het WK voetbal. “Wij zijn Nederland”, luidt het nieuwe WK-nummer van Jan Smit in de commercial van Blokker. KNVB en Blokker zijn samen een partnerschap aangegaan om Nederland alvast warm te maken voor het WK. Gezichtloze voetbaltafelpoppetjes zijn nu te vervangen met de bekende gezichten van de Nederlandse speelsters. De poppetjes kun je sparen bij Blokker. Een feestelijke campagne van Blokker waarin de dames van Oranje eindelijk in de schijnwerpers staan.

Albert Heijn: ‘Ik kom eraan!’

221.654 views

Met deze campagne steunt Albert Heijn samen met Maan en John Ewbank de Oranje Leeuwinnen in hun jacht naar het wereldkampioenschap. AH heeft Maan en John gevraagd om hiervoor een nummer te schrijven. Daarnaast is er een speciale poster met de Oranje Leeuwinnen gemaakt die gratis te verkrijgen is. Houd je vast, want ze komen eraan!

Luka van Rijn
Exchange Campaign Executive bij Mindshare

Campagne-executive bij Mindshare en verantwoordelijk voor de wekelijkse rubriek Viral Friday op Marketingfacts.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Anouk

    Ik zou heel graag zo goed willen voetballen. Ik ben ook voor de oranje leeuwinnen. Zij zijn de beste.


    15 september 2019 om 16:42

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!