Viral Friday 16/2019: OK is not OK

19 april 2019, 12:30

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare, waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week de commercials van Apple, Argos, Beats By Dre, Oakley’s en AT&T.

Argos: So Stylish You Can Wear It!

Views: 1.660.629

Deze eerste commercial is van een interieurmerk, maar als je had gezegd dat dit er eentje was van een extravagant fashionmerk had ik je ook geloofd. Dit is precies van retailer Argos en bureau The & Partnership willen. De nieuwe voorjaarscollectie is “So Stylish You Can Wear It”. De campagne is gericht op de fashion-forward consument die ernaar streeft om zijn huis en leefruimte net zo stijlvol in te richten als hun outfit van de dag.

Beats By Dre: Unleashed

Views: 18.585.905

De meeste marketeers zouden superblij zijn als ze de kans kregen om Serena Williams in hun commercial te hebben. Of LeBron James. Of Simone Biles. Of Odell Beckham Junior. Koptelefoonmerk Beats By Dre heeft deze atleten gewoon allemaal in één commercial. En daarnaast nog eens dertien andere spraakmakende sporters. De spot heeft verder een relatief simpel concept: je ziet alle atleten sporten en tegelijkertijd houdt de camera het nieuwste product van Beats By Dre centraal in beeld. Hierdoor gaat je aandacht ondanks alle bekende atleten toch ook naar het product.

iPhone: Private Side

Views: 28.659.170

Apple laat met deze commercial zien hoe belangrijk mensen privacy vinden. Je ziet allemaal herkenbare situaties voorbij komen waar privacy zeker belangrijk is. Je wilt namelijk niet dat de serveerster van het restaurant meeluistert met je gesprek, dus als de bestelling wordt gebracht dan houd je even op met praten. Apple wil met deze campagne laten zien dat een iPhone ontworpen is om jouw belangrijke informatie te beschermen.

AT&T: OK Carnival

Views: 25.543

Als het aankomt op de veiligheid van een kermisattractie dan is oké niet echt oké. Je wilt namelijk wel zeker weten dat je veilig blijft zitten in je attractie. Dit geldt ook voor een draadloos netwerk: dat moet gewoon goed werken en dan is gewoon oké niet oké. AT&T heeft dit jaar al meer commercials gelanceerd rond het thema “Just OK is Not OK”. Ze proberen op een humoristische manier de consument duidelijk te maken dat zij geen genoegen moeten nemen met oké internet. AT&T pretendeert natuurlijk dat zij de beste internetdienst hebben.

Oakley’s: See it in PRIZM

Views: 2.507 (staat nog maar een paar uur online)

We blijven deze week nog even hangen bij commercials met atleten, want ook Oakley’s heeft een commercial vol met bekende en minder bekende atleten. Het iconische brillenmerk wil zijn merkpositie verbeteren, met name bij de (extreme) sporters. De bril moet passen bij de levensstijl van de doelgroep van Oakley’s. Een commercial met spectaculaire beelden.

Luka van Rijn
Exchange Campaign Executive bij Mindshare

Campagne-executive bij Mindshare en verantwoordelijk voor de wekelijkse rubriek Viral Friday op Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!