ReclameReview: Lexa.nl

3 januari 2018, 14:00

‘Little details, great stories’, dat is de nieuwe campagneslogan van datingsite Lexa.nl. In de nieuwe commercials is te zien hoe Lexa.nl singles nieuwe manieren biedt om meer te weten te komen over een potentiële date.

Credits

Reclamebureau: MARCEL

Creatie: Jules Jolly, Maoré Vallejo

Copywriter: François Guyomard

Strategische planning: Séverine Bavon, Léoda Esteve

Inkoop: Sébastien Jauffret, Berangere Schehl, Philippe Franc

Social: Loris Bernardini, Anh-Dao Lepinaux, Julien Petit

TV productie: Cléo Ferenczi, Corretin Harran

Verantwoordelijk bij Lexa.nl/Meetic: Alexandre Lubot, Emilie de Feauterau, Julie Deffontaines, Sophie Ak Gazeau, Roelijne Peters

De doelstelling

Nederlandse singles op een meer persoonlijke manier bij elkaar brengen.

De uitwerking

“Met onze nieuwe campagne: Little Details, Great Stories willen we er juist de nadruk op leggen dat het belangrijk en leuk is om de kleine details van de ander te ontdekken als je samen het liefdesavontuur aan gaat,” zegt Emilie de Feautereau, Brand & Communication director, Meetic Europe.

Samen met de nieuwe campagne lanceert Lexa.nl ook nieuwe technologieën op haar platform die ervoor zorgen dat singles op een makkelijke en leuke manier gedeelde interesses bij elkaar kunnen ontdekken. Zo biedt de integratie van Spotify singles een perfecte ‘ice-breaker’ bij het chatten met andere singles. Ook kan de gebruiker zijn of haar favoriete nummers toevoegen aan het online profiel. Daarnaast biedt Lexa.nl als eerste een virtuele dating coach: Lara Bot. Zij helpt singles op weg in hun datingavontuur. Lara Bot helpt bij het registreren en het invullen van een datingprofiel, maar zal uiteindelijk ook kunnen helpen bij het vinden van de juiste date. Door middel van artificial intelligence is Lara zelflerend en kunnen er echte gesprekken gevoerd worden met haar.

Het oordeel

Wat ik belangrijk vind in merkcommunicatie, dus ook in dit soort commercials, is dat duidelijk wordt gemaakt wat de doelgroep eraan heeft. What’s in it for me? Nou, dat wordt hier behoorlijk duidelijk neergezet, lijkt me.

Lexa.nl communiceert in deze campagne een aantal nieuwe features die singles écht verder helpen in hun zoektocht naar een geschikte date. En dan worden die features ook nog op een grappige manier gecommuniceerd. Ook al is de campagne gemaakt in Frankrijk, hij komt in Nederland prima over.

Ik kan me goed voorstellen dat singles die een profiel hebben op Lexa.nl deze commercials als inspiratie gebruiken en zo sneller (en op een leukere manier) tot een geschikte match komen. Dat lijkt me precies de bedoeling van de campagne.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief