ReclameReview: Bol.com lachbaby

19 april 2012, 13:22

Bol.com staat inmiddels al een tijdje bekend om humorvolle TV-commercials. Het mummiepak, de zak van Sinterklaas, ‘Heb ik zelf ook’… allemaal stuk voor stuk commercials die op de lachspieren werken. Wat dat betreft past deze laatste commercial met de lachbaby prima in de lijn die jaren geleden is ingezet.

Credits:

Bureau: ETCETERA

Account: Charon Boumann, Netteke Bak

Creatie: Hans Bolleurs, Katelijne Kenter

Creative director: Ben Imhoff, Raymond van Schaik

Klant: Eveline Eberthardt, Afke van de Klashorst, Michel Schaeffer, Willem-Jan Lems

RTV: Joze Rikken, Ronald Hietbrink

Regisseur: Rick Lenzing

Productie: In Case Of Fire

Geluid: Earforce

De doelstelling:

Communiceren dat Bol.com vanaf nu ook babyartikelen in het assortiment heeft.

De uitwerking:

Je ziet en hoort steeds een aanstekelijk lachende baby in combinatie met aangeschafte spullen bij Bol.com uit het bestaande assortiment. De kersverse ouders lachen in het begin nog vrolijk mee, maar langzaam maar zeker vergaat het lachen ze. De schommelwieg (van Bol.com) lijkt even uitkomst te bieden… maar helaas!

Het oordeel:

De doelstelling wordt ruimschoots gehaald, lijkt me. In mijn geval tenminste wel, want nadat ik deze commercial de eerste keer zag, heb ik onthouden dat hij ging over babyartikelen van Bol.com. De herkenbaarheid van het blauwe figuurtje draagt daar natuurlijk aan bij, net als het audiologo. Dan heb je dus gewoon een sterke campagne gemaakt, als je nieuwe producten zo snel in de hoofden van je doelgroep kunt koppelen aan je merk.

En de commercial is nog grappig ook. Ik moet elke keer weer (glim)lachen als ik hem zie. Of het nu komt door de aanstekelijk lachende baby, of door de schitterende punchline “Hebben wij weer, een lachbaby…”: ik blijf hem gewoon goed vinden. Knap hoor, om als bureau steeds weer met leuke commercials op de proppen te komen die ook nog goed een boodschap overbrengen.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief