Podcast: de wake-up call van Jelani Isaacs (NewAms)

Commercials en marketing in een tijd waarin we steeds minder televisie kijken

Podcast: de wake-up call van Jelani Isaacs (NewAms)

Deze week in de Namarama-podcast een gesprek met filmproducent en commercial-man Jelani Isaacs. Over doelbewustheid, de filmwereld, commercials en oplossingen voor merken in een tijd waarin we steeds minder televisie kijken en grote entertainment-zenders als Netflix, Disney Plus en Amazon Prime hun opmars maken.

Jelani Isaacs is mede-eigenaar en filmproducent bij NewAms, New Amsterdam Film Company. In de wereld van films en commercials kun je moeilijk om hem heen - letterlijk en figuurlijk. Met zijn twintig jaar ervaring, meer dan vierduizend commercials en twaalf speelfilms, is Isaacs een bekend gezicht. Hij werkte voor Tsaar, later CZAR, en de afsplitsingen ervan als Comrad, CCCP en USSR. Je hoort in de podcast natuurlijk meer over waar deze namen vandaan komen en wat ze betekenen. 

Het maken van de grootste en meest ingewikkelde producties gaat Isaacs schijnbaar moeiteloos af. Er zit een enorme bevlogenheid en doelbewustheid achter zijn werk die je niet meteen zou vermoeden. In een tijd waarin we steeds minder televisie kijken, grote entertainment-zenders als Netflix, Disney Plus en Amazon Prime hun opmars maken, weet Isaacs oplossingen te bedenken om kijkers te trekken. Want nog steeds moeten merken wakker geschud worden en uit hun comfortzone stappen om hun marketing te laten aansluiten bij de doelgroep.

"In een tijd waarin we steeds minder televisie kijken, weet Isaacs oplossingen te bedenken om kijkers te trekken"

Isaacs’ doelbewustheid komt ergens vandaan: het begon allemaal op een fatale dag in New York in 2001. In deze podcast een openhartig gesprek met Isaacs over hoe hij in de filmwereld belandde, de enorme vlucht die zijn carrière nam en de wendingen die hem hebben gemaakt wie hij nu is. Isaacs heeft een bijzondere eigen kijk ontwikkeld op wat film is, hoe je een goed verhaal vertelt en misschien wel het allerbelangrijkste: hoe je aansluiting vindt bij je doelgroep. Hij heeft een feilloos gevoel voor wat werkt en wat niet en dat heeft diverse succesvolle producties opgeleverd, met miljoenen views.

Benieuwd naar het verhaal van Isaacs? Luister de podcast!


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.