Online Tuesday #46.7: Sex sells vs selling sex

30 september 2014, 09:00

Hoe seks helpt verkopen en hoe je seks verkoopt

De seksindustrie is een van de wegbereiders voor het moderne internet geweest. Innovaties uit die industrie hebben hun weg gevonden naar andere sectoren, zoals technieken op het gebied van streaming video, mobiele video, livechat, online betalingen (creditcard, abonnementen), trafficgeneratie, etc. En zonder de enorme vraag naar hun foto’s en video’s hadden bandbreedtes zich nooit zo snel ontwikkeld.

Seks als drijvende kracht

En nog steeds lijkt het een drijvende kracht te zijn achter bijv. virtuele werelden, elektronisch/internet-gestuurde sexspeeltjes en gadgets die tast betrekken in het online liefdesspel.

Maar ook in algemene zin komen veel innovatieve (marketing)ideeën voort uit deze industrie – of worden ze daar in ieder geval snel omarmd en populair gemaakt. Bijv. in het werken met preview-video’s om de kijkers ‘lekker’ te maken, het slijten van abonnementen en in cross- en upselling zijn het koningen.

Kortom: de seksindustrie lijkt de klant met als zijn en haar (primaire) behoeftes erg goed te kennen en begrijpen.

En tegelijkertijd maken veel merken gebruik van seks om hun waren aan de man en vrouw te brengen. Want “sex sells”. Wulps over motorkappen gedrapeerde vrouwen, tandpasta’s die een onzekere man veranderen in een vrouwenverslindende Don Juan, wie kent ze niet?

Tijdens deze editie van Online Tuesday willen we daarom een kijkje nemen in de wereld van seks en marketing. Wat komt erbij kijken om de enorme behoefte van de mens naar seksgerelateerde content en producten aan de man te brengen? En hoe helpt seks bij de marketing?

Sprekers

Gewoontegetrouw zijn er 3 sprekers. Twee ervan zijn bevestigd, de bevestiging van de laatste wordt binnenkort verwacht.

  • Serge van der Hooft, managing director van Beate Uhse, Europa’s grootste erotiekconcern.
  • Rob Heilbron, mede-oprichter en marketingadviseur vanSapph, het lingeriemerk dat zich onderscheidt met o.a. ‘pakkende’ abri-campagnes.

Vragen!!!

Let op: op verzoek van Rob Heilbron zal zijn aandeel niet bestaan uit een presentatie, maar uit een vraaggesprek – zeg maar een mini-College Tour. Hij roept daarbij iedereen op om vragen te stellen.

Heb je op voorhand al een vraag voor Rob? Stuur deze dan naar ons via mail of via Twitter!

En in Robs eigen woorden: “Er moeten wel vrouwen in de zaal zitten, dat maakt het allemaal net even leuker. Maar dan wel vrouwen die tegen stootje kunnen!!!”

Inschrijving

De inschrijving opent vandaag om 12.00 uur (’s middags). Dan worden de eerste 200 plaatsen vrijgegeven. Inschrijven doe je hierrr!

Ben je te laat en zijn die plaatsen vergeven? Geen probleem! Volgende week op dinsdag 7 oktober om 12 uur volgt een (kleinere) tweede ronde van extra inschrijvingen. Dan is het ook pas mogelijk om je aan te melden voor de wachtlijst (zodra de ‘normale’ inschrijving vol is).

Partners en sponsoren

Online Tuesday is het maandelijkse event over online marketing dat wordt georganiseerd door Marketingfacts, Traffic4U, NEWPEOPLE, DQ&A Media Group en PostNL.

De events worden mede mogelijk wordt gemaakt door onze sponsoren MeasureWorks en Massarius.

Editie 46.7, WTF???? (a.k.a. Nummering van deze editie)

Tja, hoe zit het nou met die nummering? We zullen het proberen uit te leggen.

Deze jaargang vindt de 50e editie van Online Tuesday plaats. Toen we gingen terugkijken, bleek echter dat we 2 van onze nieuwjaarsrecepties hadden meegerekend als ‘normale’ editie en 2 ervan niet. Kortom, dat was wat inconsequent.

Om nu de 50e editie te laten plaatsvinden wanneer het hoort (nl. in maart 2015), maken we even een inhaalslag. Helder? Zo niet, gewoon komen, leggen we je het uit bij een biertje aan de bar!

Bram Koster
Senior consultant bij Evolve

Ik werk als consultant bij Evolve, een bureau dat is gespecialiseerd in het verbeteren van de interne communicatie en interne processen met behulp van interne sociale media. Was voorheen hoofdredacteur bij Marketingfacts en betrokken bij o.a. Online Tuesday en NIMA.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Henk

    Je vergeet mooie… mooie vrouwen die tegen een stootje kunnen 😉


    13 oktober 2014 om 14:18

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!