Nieuw tijdschrift voor managers gelanceerd

Nieuw tijdschrift voor managers gelanceerd

Nieuw tijdschrift voor managers gelanceerd

Vandaag is het nul-nummer verschenen van fastforward, het nieuwe tijdschrift voor managers. Fastforward verschijnt 20x per jaar in een oplage van 150.000 exemplaren en het eerste nummer verschijnt op 23 september 2005. Het tijdschrift wordt uitgegeven door de nieuwe uitgever forward media.

En wat is een nieuwe uitgever zonder weblog? Precies, daarom hebben de heren achter Forward ook forwardmedia.web-log.nl opgezet.

Heren succes en ik ga jullie zeker volgen!


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 4 reacties op dit artikel

  • De mediakit voor aspirant adverteerders ziet er erg professioneel uit, maar wat had je ook verwacht van de oprichter van Bizz en Zibb.nl?

    Ik las overigens in de PDF van die mediakit dat er 155.000 managers zijn in Nederland, waarvan 17.345 hoofden marketing.
    @Marco, had jij ook niet gedacht dat er meer van die lieden rondlopen?

    geplaatst op
  • Even een correctie. Fastforward verspreid 17.345 exemplaren onder hoofden marketing.
    Just to make sure...

    geplaatst op
  • Karen, zoals Ewald min of meer al aangeeft verwacht ik dat die 17.345 slechts een selectie is uit het gehele bestand.

    geplaatst op
  • Nog geen twee maanden geleden gestart en nu al weer een nieuwe naam. Forward Media BV in ’s-Hertogenbosch zal zijn nieuwe managersconcept onder de naam Boost Magazine op de markt brengen. De nieuwe naam zal worden gebruikt voor zowel het magazine, dat onder 150.000 managers verspreid wordt, als voor de website (nog niet online). Het eerste nummer verschijnt 27 september.

    Forward Media hanteerde tot voor kort de werktitel fastforward. Lezers reageerden enthousiast op concept en inhoud van het in juni uitgebrachte nulnummer, maar over de titel waren veel managers niet te spreken. Reden om nieuwe namen te testen. "De naam Boost bleek vele malen beter te scoren", aldus Ewald Smits, samen met Igor Fiselier oprichter van het nieuwe managersconcept. "Voeg daarbij dat een andere uitgeverij moeite had met de oorspronkelijke naam, en de keuze ligt voor de hand."

    Nulnummer Smits en Fiselier presenteerden eind juni het nulnummer van fastforward, dat de aanval opent op Management Team van VNU. Met een tweewekelijkse verspreide oplage van 150.000 exemplaren richt Boost Magazine zich op de manager persoonlijk. De naamswijziging is een gevolg van de reacties op het nulnummer. Zowel adverteerder als lezer reageerde gemengd. "Een mooie aanleiding om een onderzoek te doen onder potentiële lezers". Redactie, sales en marketing van Forward Media BV gingen daarop het veld in om de naam te testen. "Slechts een derde van de ruim honderd respondenten was echt enthousiast", zegt Smits. Uit een shortlist van vijf nieuwe namen, werd Boost Magazine met een overweldigende meerderheid gekozen. "De naam Boost heeft vaart en straalt energie uit. Dat is precies wat we willen zijn. We gaan de manager helpen persoonlijk en zakelijk te groeien".

    Enkele weken geleden tekende Reed Business Information BV protest aan tegen de komst van fastforward. Reed Business claimt dat Smits en Fiselier naam en concept hebben meegenomen van hun oude werkgever. Smits daarover: "De potentiële claim van Reed heeft meegespeeld in onze overwegingen. Maar als je lezer je een betere naam op een presenteerblaadje aanbiedt, ben je gek als je niet luistert."

    Bron:
    Persbericht Forward Media BV

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.