Nieuw! Aluminiumvisitekaartje.nl

30 augustus 2012, 13:00

Interessante start-ups, websites, projecten, initiatieven… we kunnen er geen genoeg van krijgen. Toch hadden deze nog geen eigen plekje op Marketingfacts. Tot voor kort dan, want startups en andere leuk initatieven hebben een eigen rubriek in een Marketingfacts-jasje, onder de simpele doch retro-naam: Nieuw! Met vandaag: Aluminiumvisitekaartje.nl.

Harre van der Maat en Jesper van den Bogaard, waar moeten we jullie van kennen?

Wij zijn Harre van der Maat en Jesper van den Bogaard, twee ondernemers die naast ieder een eigen onderneming tevens samen een bedrijf zijn gestart: Contactidee.

Harre is jarenlang actief geweest in de telecombranche als teammanager en nu werkzaam op het gebied van conceptontwikkeling. Jesper is tijdens zijn opleiding multimedia-vormgeving een eigen bedrijf gestart op het gebied van reclame en internetdiensten. Sinds 1,5 jaar zijn we samen actief op het gebied van internetprojecten voor- en door ondernemers.

Onze visie is dat wij het delen van bedrijfsinformatie zo makkelijk mogelijk willen maken en hier zijn de exclusieve visitekaartjes die wij via Aluminiumvisitekaartje.nl leveren een spin off van.Nieuw!

Wat is het idee achter AluminiumVisitekaartje.nl?

Als ondernemer / ZZP’er is het belangrijk om je te onderscheiden. Dit kan doordat je producten of diensten onderscheidend zijn en nu ook door een uniek visitekaartje te geven. Het is dé eerste hand- en indruk die je weggeeft aan (potentiële) opdrachtgevers of relaties.

Het visitekaartje zal bij ondernemers heus wel in een rolodex gedaan worden en tussen alle papieren kaartjes zal het visitekaartje er zeker uitspringen en vooral bewaard blijven.

Waarom zijn jullie het initiatief gestart?

Om op te vallen tussen alle visitekaartjes die een ondernemer krijgt, wilden we een exclusief visitekaartje maken. Na een test te hebben gedaan, namen we de eerste exemplaren mee naar een ondernemersbijeenkomst, waar we gelijk konden rekenen op de eerste bestelling. We waren zo enthousiast over het idee dat we kort na de introductie van het product naast de website nu ook de productie in eigen beheer hebben genomen.

Welke marketingfacts kun je ons geven?

Eigenlijk zijn er niet veel facts over dit specifieke product te geven. Door ons eigen enthousiasme over dit product en omdat we het zelf gebruiken staat dat eigenlijk boven marketingfacts. Achter je product staan, het product ‘zijn’ is belangrijk voor alles wat je met dit product van plan bent.

Bij het ontmoeten van ondernemers waar dan ook, praat je vaak snel over je onderneming en wat je voor de ander kan betekenen. Ons visitekaartje is een onderneming op zich en er ontstaat er bij het uitwisselen van het kaartje meteen een eerste indruk en behoeft het geen verdere uitleg.

In alle projecten die wij uitvoeren willen wij een full-service product neer zetten; dit houdt in dat we van A tot Z, van binnenkomst van een visitekaart-ontwerp tot het eindproduct in ‘gesprek’ blijven met de klant, en ook daarna! Als wij niet tevreden zijn met het visitekaartje dat wij geproduceerd hebben, zal deze ook niet naar de klant verzonden worden en treden we in contact met de klant om uiteindelijk altijd tot een aanpassing en oplossing te komen. Juist die extra zorg heeft als resultaat dat díe klant meer dan tevreden is over het product en daarmee tegelijkertijd een ‘ambassadeur’ voor visitekaartjes wordt, deze geeft hij tenslotte iedere keer weg.

Wij vinden het belangrijk om de kwaliteit van ons product te laten zien. Daarom is mogelijk om een proefexemplaar aan te vragen en een ‘Try Out’ pakket te bestellen.

We zorgen altijd dat er iets meer visitekaartjes bij de bestelling zitten, maar we vertellen het niet. De reacties daarop zijn altijd prettig om terug te horen. En door visitekaartjes van onszelf erbij te doen, bestaat al snel de kans dat zij die zullen weggeven aan iemand dit het product net zo gaaf vindt als dat ze dat zelf vinden.

Waar staat AluminiumVisitekaartje.nl over een jaar?

Wij gaan de komende tijd gebruiken om op meerdere exclusieve materialen te gaan drukken. Er zullen het komende jaar meerdere webwinkels gelanceerd worden waar we deze andere materialen zullen aanbieden. Daarnaast zijn wij bezig met een exclusiviteitsdeal met een grote speler op het gebied van drukwerk in Nederland.

Zo kunnen we iedere branche voorzien van een uniek en stijlvol visitekaartje.

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie
Tags

5 Reacties

    Anders

    True, het valt op, maar aluminium kaartjes, kaartjes met sterk afwijkende afmetingen, dubbelgevouwen kaartjes etc komen bij mij niet op de stapel visitekaartjes maar verdwijnen ergens onderin de la. Heb namelijk geen zin om me telkens aan bepaalde kaartjes te irriteren (bv bij snel bladeren) als ik even een telefoonnummer of e-mailadres nodig heb.

    Bovendien vind ik zo’n kaartje wat zeggen over de persoon/het bedrijf erachter. Het maakt ergens toch geen sterke indruk: is je product/dienst zelf niet goed genoeg dat je die poppenkast erbij nodig hebt?

    Toen ik net begon als ondernemer kon ik ze overigens wel waarderen overigens, dus het is ook weer geen ijzeren wet. Toch zou ik voor safe gaan en je visitekaartje gewoon nuttig houden in plaats van er een tentoonstelling van te maken.


    30 augustus 2012 om 14:09
    Noll

    @Anders Floor: Sorry, maar ik kan het hier niet eens met je zijn. Ten eerste zal het materiaal niet zo veel uit moeten maken. Afwijkende afmetingen en gevouwen kaartjes, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar als deze dezelfde afmetingen zijn en verder alleen een ander materiaal, zou ik deze net zo graag in mijn Rolodex stoppen.. 🙂

    Verder zeg je dat een poppenkast als dit niet nodig is als je een goed product hebt. Dit is hetzelfde als zeggen dat een mooie website niet nodig is als je een goed product hebt. Dat mag in de jaren 90 wel zo zijn, maar tegenwoordig kom je er niet zo snel meer mee weg.

    Een mooi visitekaartje zegt veel over het bedrijf erachter. “De afwerking van hoe wij zaken afhandelen, wordt weerspiegeld in alles wat we hebben en doen. Zelfs de visitekaartjes”.

    Om een lang verhaal kort te maken: mij spreken deze kaartjes wel aan. Het is iets unieks waarmee je opvalt. Het wekt een reactie op, die niet bij elk contact ontstaat. En dat is mijn ogen alleen maar positief.


    30 augustus 2012 om 14:38
    andrescholten

    Ik heb een paar honderd van die dingen maar ik zie amper het nut, ik gebruik die dingen maar 1 keer. Ik zie het als een herinneringspapiertje om na een congres/meeting/etc contact op te nemen via telefoon of mail. Daarna zit zo iemand in mijn digitale (Google) contacten en heb ik dat papiertje nooit meer nodig. Zonde als het dan een heel duur ding is geworden, toch?


    30 augustus 2012 om 15:11
    Maarten Soetens

    Toevallig heb ik er al op mijn bureau liggen, als sample van Jesper.

    Het ziet er erg goed uit en het valt zeker op.


    31 augustus 2012 om 19:25
    van Dorp

    Leuk idee dit, ik ga er ook een paar bestellen, zien er wel heel mooi uiy.

    Thanks voor het plaatsen van dit artikel.


    1 september 2012 om 15:20

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!