Marketingfacts Statistieken

Marketingfacts Statistieken
Marketingfacts Statistieken (Bron: Onestat)

In de afgelopen maand zijn op Marketingfacts 234.126 pageviews (130.767 bezoeken) geregistreerd. Een gemiddelde van 8.361 pageviews (4.670 bezoeken) per dag. Een lichte daling ten op zichte van de vorige maand. Daarbij moet worden opgemerkt dat we deze maand zijn overgegaan naar Marketingfacts 2.0 (en februari is een kortere maand).

Wellicht aardiger dan de maandstatistieken zijn de jaarstatistieken van Marketingfacts. Het is inmiddels ruim een jaar geleden dat we zijn gestart met de metingen via Onestat. Met uitzondering van een lichte daling in de vakantiemaanden, is er een maandelijkse stijging van het aantal pageviews en bezoekers met als resultaat ruim 2,27 miljoen pageviews en 1,25 miljoen bezoeken in het afgelopen jaar (+130% ten opzichte van 2004).

Bezoek op Marketingfacts
Marketingfacts wordt het meest bezocht in het begin van de week (maandag is drukstbezochte dag) met een daling aan het eind van de week (halvering in het weekend). Niet helemaal onverwacht voor een businessblog zijn de piekuren van 9 tot 5 uur. Opvallend (niet in grafiek) is dat in de weekends een piek wordt gemeten op zondagavond.

Marketingfacts Statistieken (Bron: Onestat)
Marketingfacts Statistieken (Bron: Onestat)

Bezoek vanuit Google
Een ander opmerkelijk gegeven is dat de grootste groei komt vanuit de zoekmachines (en dan met name via Google). Op dit moment komt ongeveer een derde van al het bezoek via Google en het lijkt er op dat het daarmee binnenkort voorbij gaat aan het bezoek dat rechtstreeks naar de site komt.

 

Marketingfacts Statistieken (Bron: Onestat)

Internet Explorer vs Firefox
Een aardige vergelijking is het gebruik van de browsers door de lezers van Marketingfacts. Het lijkt er op dat het gebruik van Firefox zich stabiliseert tot ca. 20% van de bezoekers. Daarmee heeft Firefox in ieder geval de doelstelling van 10% op Marketingfacts ruim gehaald.

 

Marketingfacts Statistieken (Bron: Onestat)

RSS-statistieken
Het RSS-gebruik onder de lezers van Marketingfacts blijft toenemen en zit inmiddels op ruim 2.000 unieke RSS-lezers per dag (in de weekends ligt dit op ca. 1.500). Alhoewel ik al in februari 2004 een Feedburner-account had, ben ik deze pas vanaf september 2004 daadwerkelijk gaan gebruiken. Het aantal doorkliks vanuit RSS-feeds is inmiddels de 500.000 clicks gepasseerd en is daarmee veruit de belangrijkste bron van herkomst. Bloglines is met 27% nog steeds de meest gebruikte RSS-reader gevolgd door RssReader (18%) en Firefox Live (14%).

 

Marketingfacts Statistieken (Bron: Feedburner)
Marketingfacts Statistieken (Bron: Feedburner)
Marketingfacts Statistieken (Bron: Feedburner)


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • Hm, ik moet zeggen dat ik hoe langer hoe meer ga nadenken over het gebruik van FeedBurner... Ik heb het eerder afgehouden omdat ik net iets te vaak "enge" verhalen hoorde, maar dat is een tijd geleden. En die statistieken, dat is natuurlijk wel mooi meegenomen...

    Aan de andere kant moet het toch ook te doen zijn om de RSS url's iets aan te passen en dat dan te laten oppikken door Google Analytics, waar ik ook redelijk verslaafd aan ben geraakt.
    Keuzes, keuzes...

    Jullie in ieder geval gefeliciteerd met de mooie groei!

    geplaatst op
  • Je hebt leugens, grove leugens en statistieken ;-)

    Niet echt sticky, gem. 2 pagina's per bezoek... Hoe is een bezoek gedefinieerd in jouw software versus pageviews? 1 vist per xx tijd...? Zijn bezoeken gefilterd van alle bots?

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.