Marketingfacts, IAB Nederland en DVJ Insights lanceren het Online Marketing Panel

Marketingfacts, IAB Nederland en DVJ Insights lanceren het Online Marketing Panel
,
@marketingfacts

Marketingfacts lanceert vandaag samen met IAB Nederland en DVJ Insights het Online Marketing Panel. Dit panel van en voor marketeers heeft als doel de gezamenlijke online marketingkennis naar een hoger niveau te brengen. Maandelijks willen we leden een paar korte vragen stellen over een actueel marketingtopic, denk bijvoorbeeld aan Big Data of branding. Leden kunnen ook onderwerpen aandragen voor nieuwe topics. Lees verder voor meer informatie, en hoe je kunt meedoen.

Nu al om? Klik hier om mee te doen!

Online marketing is een veranderlijk vak. Alle ontwikkelingen die elkaar in rap tempo opvolgen en de uitdagingen van het opzetten van een sociale organisatie maken het er niet eenvoudiger op. Vaak komt het er op neer dat je als bedrijf of merk aan het pionieren bent. Dan is het wel zo prettig als je als online marketeers van elkaar kunt leren door ervaringen en kennis uit te wisselen. Dit is immers ook het bestaansrecht van online communities als Marketingfacts en Frankwatching.

De beschikbaarheid van onderzoek

Een van de meest waardevolle manieren om het collectieve kennisniveau naar een hoger niveau te tillen is onderzoek. Brancheverenigingen zoals het IAB en de DDMA zijn belangrijke spelers die voorzien in deze behoefte aan onderzoek. Door de kleine schaal van de Nederlandse markt is het echter onmogelijk om alle interessante onderwerpen onder de loep te nemen.

Angelsaksische focus

Gevolg is dat we in Nederland een sterke Angelsaksische focus hebben. Hoewel ‘we’ op sommige gebieden op elkaar lijken, verschillen we op andere vlakken aanzienlijk. Zo ging er in 2011 in de VS relatief gezien 3 maal zoveel budget naar video advertising (2% vs. 6,3%). Hoewel de hoeveelheid onderzoek veel omvangrijker is, loop je als marketeer het risico om beslissingen te maken op basis van geschetste situaties die niet van toepassing zijn op Nederland.

Online Marketing Panel

Er bestaat dus een ‘gap in existing literature’, zoals ze dat in de wetenschap zo mooi noemen. In de praktijk zien we dat er met name behoefte is aan onderzoek naar actuele topics of ontwikkelingen. Neem trends als big data, social CRM of de toepassing van mobiele technologieën.

Om deze kennis naar boven te halen lanceren Marketingfacts, IAB Nederland en DVJ Insights gezamenlijk het initiatief Online Marketing Panel.

Onderzoekscommunity

Het Online Marketing Panel is het best te omschrijven als een onderzoekscommunity van en voor de Nederlandse online marketeer. Concreet houdt dat in dat we op maandelijkse basis de online marketeer peilen over actuele onderwerpen.

Voor deze onderzoekscommunity kunnen we niet zonder jou. Net als Marketingfacts valt of staat het Online Marketing Panel bij de community. Communityleden kunnen actief meedenken over de te onderzoeken onderwerpen.

Meedoen?

Wil jij meedoen, en je daarmee inzetten om waardevolle marketingkennis boven tafel te krijgen, klik dan HIER om je aan te melden. Om alvast van start te gaan hebben we een aantal vragen over branding. Als extraatje maken deelnemers kans op 1 van de 5 gratis exemplaren van het Marketingfacts Jaarboek 2012.

Afbeelding: Brennan Moore (cc)


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.