Livestream: Online Tuesday over branded content

Verbaas, amuseer, verras, inspireer en motiveer de consument!

Livestream: Online Tuesday over branded content
, Evolve
@bramkoster

UPDATE: Excuses, maar helaas kan de livestream vanavond GEEN doorgang vinden! Sorry, maar over paar dagen wel een mooi verslag hier op Marketingfacts (ja, is schrale troost, maar toch...).

Vanavond is de 24e editie van Online Tuesday met als onderwerp 'branded content'. Volg hier vanaf 19.30 uur de livestream van dit event.

‘Ik ben niet gevoelig voor je reclame en koop niets van je!’

Ziedaar de moderne consument. Mede door de komst van ons medium, internet, wordt de consument nog meer overspoeld door reclame dan voorheen. En de consument is het zat. Niet langer wil men lastiggevallen worden met getrommel op een leeg vat of weer dezelfde oude wijn in een nieuwe zak terugvinden.

Verbaas, amuseer, verras, inspireer en motiveer ons! Breng dàt in combinatie met je merk en je houdt ons, de moderne consument, in de palm van je hand. En daarover gaan wij het hebben in deze 24e editie van online tuesday!

Vanwege het uitblijven van de livestream, hier wat interessante artikelen over branded content:

Over het hoe en wat van branded content: "Merk communicatie verschuift naar Branded content"

Het wordt steeds moeilijker om succes te boeken in marketing communicatie. Nieuwe media en advertentievormen ontwikkelen snel. Neem branded content. Voorbeelden van de verweving van merk en entertainment zijn de producten van Unilever die de huiskok van Life & Cooking gebruikt. Ook de Martini’s van James Bond zijn gesponsord. Zelfs de gele trui uit de Tour de France is een referentie aan de hoofdsponsor: de op geel papier gedrukte krant l’Auto (voorloper van de sportkrant L’Equipe). Lees verder.

Aan het woord: Willem Albert Bol van Vodafone over The Voice en branded content

Ronnie Overgoor vraagt Bol naar The Voice of Holland, en of dat nu een toevalstreffer of geniale strategie was. Branded content als strategie? Het verhaal van Vodafone is, zegt Bol, niet alleen te vertellen via paid advertising. Bol: “Vodafone is géén low-interest merk. Maar de categorie is best belangrijk, we staan best dicht bij de emotie van mensen.” Lees verder.

YouTube is ook flink aan de branded content weg aan het timmeren met gesponsorde series

YouTube is adverteerders aan het werven is voor een nieuw project. Het concept, genaamd YouTube Originals, is een serie webshows die YouTube wil laten financieren door adverteerders. De webshows worden gepresenteerd in de vorm van sponsored content. De webshows komen tot stand met het oog op, of in samenwerking met adverteerders.
De concepten die YouTube aan potentiële adverteerders heeft getoond laten zien dat YouTube plannen heeft grote sterren als Basketballer Kobe Bryant, die in het door Endemol geproduceerde “Dream Makers” jonge talenten beloont. Lees verder.

Aan het woord: Edwin Valent (ex MTV/VARA) over de regie over branded content

Hij werkte bij de Vara, VPRO, Talpa. Radio 1 én 2, Wolters Kluwer en MTV. En nu is Edwin Valent (@bruut op Twitter) sinds begin februari ‘geland’ bij LBi Lost Boys in Amsterdam als Global Director Branded Content. Een gesprek over wat dat eigenlijk is volgens Valent, branded content. Over de regierol en het bouwen van geloofwaardige merken.  Lees verder.

Tips voor thuis: 7 criteria voor succesvolle branded content

Branded content: genoeg over geschreven en gepraat de afgelopen jaren. Het verpakken van betaalde content in een redactionele setting zou een van de allermooiste marketingbeloften zijn naast die verdraaide sociale media natuurlijk. Tijdens #mie12 presenteerde Sanoma Media een onderzoek naar branded content. Boeiende presentatie, onderzoeksgegevens en mooie output: 7 criteria voor succesvolle branded content. Lees verder.


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.