How to Suck Up to a Blogger

How to Suck Up to a Blogger

We zien in toenemende mate dat bedrijven weblogs gebruiken voor PR-doeleinden. En dan heb ik het niet alleen over het inzetten van een corporate blog maar vooral over het benaderen van weblogs om over hun producten of diensten te schrijven.

Marqui was daar één van de eerste voorbeelden van maar is inmiddels al lang niet meer uniek. Zo heeft het Nederlands Bureau voor Toerisme (NBTC) recentelijk 25 Amerikaanse bloggers uitgenodigd om Amsterdam te bezoeken (uiteraard in de hoop dat ze bij thuiskomst hierover bloggen) en heeft Ogilvy Belgie afgelopen maand in de Fanta-case ondervonden dat het niet altijd gaat zoals gepland.

Guy Kawasaki geeft op zijn weblog een aantal tips over How to Suck Up to a Blogger, oftewel, hoe kun je weblogs inzetten voor PR van je producten en diensten (via: Erno Hannink).

Nog even terug naar de Fanta-case in Belgie waar Franky Willekens van Ogilvy (ook blogger op Marketingfacts) het boetekleed aantrekt en uitlegt waar het allemaal fout is gegaan. En er zijn zeker fouten gemaakt in deze case maar waar gehakt wordt vallen nu eenmaal spaanders. Ogilvy verdient wat mij betreft dan ook complimenten voor de pioniersrol die het in Belgie vervult. We zullen de komende periode zeker meer voorbeelden gaan zien.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.