Eddy’s behaalt 30% conversiegroei door samenwerking Trunkrs #spon

Eddy’s behaalt 30% conversiegroei door samenwerking Trunkrs #spon

Ken je dat gevoel dat je een winkel binnenloopt en alles klopt? Eddy’s is zo’n winkel. Alles draait hier om een geweldige shopping ervaring. Van hoe je binnenkomt tot hoe een pakketje de deur uitgaat. Het is de persoonlijke service, Brabantse gezelligheid en het sterke kledingaanbod die het verschil maken. Het bijzondere aan Eddy’s is dat zij dit niet alleen in hun fysieke winkels doen, maar juist ook online. Als winkeleigenaar de stap wagen in de wereld van e-commerce is niet altijd makkelijk. Maar Eddy’s waagde de sprong en durfde zich hierin ook te onderscheiden. Dit bleek mede dankzij Trunkrs een succesverhaal.

Tekst: Ronald Nouse | Beeld: Zuiver Beeld

Wie is Eddy’s?

Eddy’s is één van de grootste multibrand stores van Nederland met topmerken voor dames, heren én kids. Zijn winkels zijn gevestigd in hartje centrum Eindhoven en zijn een begrip voor winkelend Nederland. Elke dag staat het enthousiaste Eddy’s team klaar om iedereen van de beste shopping experience te voorzien. Klanten kunnen genieten van een inspirerende winkel, sfeermakende muziek, persoonlijke service, een sterk aanbod van populaire kleding en een lekker kopje koffie. Het is de volledige ervaring die klanten overhaalt om bij Eddy’s te gaan shoppen. Dagelijks bezoeken duizenden mensen zijn webshop en trekt hij klanten aan vanuit heel Nederland.

Van winkel naar webshop

“De beleving die wij offline creëren moest ook online voelbaar zijn. Dit was een voorwaarde voor de start van een webshop”. “Natuurlijk bracht dit op meerdere vlakken een aantal uitdagingen met zich mee”, aldus Ed Kloes. Ze kozen voor een klantenservice met dezelfde Brabantse gezelligheid als in de winkel. En deze gezelligheid zie je ook terug in hun communicatie op de website. “Maar de grootste uitdaging lag hem in het waarmaken van de service”, vertelt Ed. “En met name in de bezorging. Dit is toch iets wat soms grotendeels buiten je eigen macht ligt. En dat maakt het extra moeilijk.”

“De service die wij aan onze klanten willen bieden, ervaarde ik ook bij Trunkrs. Dat begon al bij het aansluitproces”

Een echte Eddy’s beleving tot aan de deur

“We wilden samenwerken met een partij die past bij onze service en gezelligheid. Zo zijn we uitgekomen bij Trunkrs”. “Trunkrs levert een supersnelle en super betrouwbare Same en Next Day delivery. Die betrouwbaarheid is echt belangrijk voor ons en onze vaste klanten.” Ed vult aan: “Sinds dat wij uitsluitend met Trunkrs samenwerken, krijgen we 95% minder klachten binnen over de bezorging.”

“Als je dezelfde beleving die mensen in de winkel voelen, probeert over te brengen online, dan zijn een aantal punten erg belangrijk” vertelt Ed. “Eén daarvan is bezorging. In een winkel kan je jouw product direct meenemen, je wilt niet nog dagen wachten”. “Online proberen we hier zoveel mogelijk in de buurt te komen door Same en Next Day delivery aan te bieden. En het werkt.”

“Ook hebben we voor 90% minder te maken met verdwenen pakketten.” Mensen die beweren hun pakketje nooit te hebben gekregen, daar steekt Trunkrs een stokje voor. Bezorgers zijn uitgerust met een GPS tracker, waardoor je altijd kan zien waar een bezorger is geweest. “Hiermee bespaar ik toch weer onnodige kosten!”

“Met Trunkrs krijgen wij 30% meer orders binnen. Online shoppers kiezen voor ons vanwege snelheid en goede service”

De samenwerking met Trunkrs

Over de samenwerking met Trunkrs is Ed duidelijk: “alles staat zwart op wit en er is zelden iets aan de hand. En als er iets is, lossen ze het gelijk op.” Eerdere samenwerkingen met andere bezorgpartijen waren geen succes. “Beloftes werden niet nagekomen en vaak problemen. Snel en met zekerheid je pakketje in huis, dat is wat we willen”.

Wanneer een webshop zijn verzendnetwerk wilt uitbreiden zit er vaak haast bij. Je wilt tenslotte vertraagde orders zo snel mogelijk verwerken of voorbereid zijn op drukke periodes. Ook voor Eddy’s bleek dit zo geregeld. “Ik weet het nog heel goed, ik belde op en kreeg Micha aan de telefoon, die woonde toevallig in Eindhoven en stond binnen 10 minuten voor de deur met 2 cappuccino.” Ed vult aan: “De koppeling met ons CMS was erg makkelijk. Binnen 48 uur hadden we alles geïmplementeerd en draaiden we.”

Resultaat samenwerking Trunkrs

30% meer orders

90% minder verdwenen pakketten

95% minder klachten over bezorging

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met Trunkrs


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel