Digital Analytics Congres. Kennis en kansen delen #adv

MOA
19 september 2017, 08:30

Wie anno 2017 klanten wil begrijpen en bereiken, kan niet meer om digital analytics heen. Reden voor de MOA, Center for Marketing Insights – Research – Analytics om de do’s, dont’s en laatste trends in kaart brengen tijdens het Digital Analytics Congres in het Utrechtse Media Plaza.

Het is al lang geen vraag meer óf je als organisatie digital analytics gebruikt, de vraag is hóe je ze gebruikt. Daarom is het evenement in Utrecht onmisbaar, vindt digital analytics consultant en dagvoorzitter Martijn van Vreeden. “Het samenbrengen van de specialisten op dit gebied zorgt ervoor dat de markt als geheel verder kan blijven groeien en dat we kennis en kansen met elkaar kunnen delen.”

Kijk nu hier voor het hele programma, de internationale keynotes en cases om niet te missen!

Privacy

Soms wordt er ook iets teveel gedeeld; datalekken en hacks domineren meer dan ooit de krantenkoppen. Privacy is op het congres een ‘hot topic’, temeer omdat de strenge Europese algemene verordening gegevensbescherming (AVG) voor de deur staat. Een van de sprekers in Utrecht, de Canadese topconsultant Stéphane Hamel, noemt het zelfs een van de grootste uitdagingen voor het analytics-vak. Niemand kan dat onderwerp beter doorlichten dan privacy-expert Aurélie Pols. “Ik ga uitleggen wat AVG-naleving betekent voor de verschillende spelers binnen het digital analytics-ecosysteem, en waarom sommige organisaties op dit terrein de komende tijd maar beter een stap extra kunnen zetten.”

Steeds complexer

Digital analytics is een vak waarmee je volgens Bart Schutz, chief inspirational officer bij Online Dialogue, het verschil kunt maken. In zijn keynote introduceert hij de belangrijkste inzichten uit de gedragswetenschappen. “Analyseren van gedrag – en het experimenteren ermee – leidt tot succes. Ik ga aantonen hoe je gedragswetenschappen succesvol toepast – voordat je concurrenten dat doen.”

Minstens zo belangrijk is de ‘leesbaarheid’ van de bijeengebrachte gegevens, vindt data visualization designer Nadieh Bremer. “Doordat onze data, analyses en algoritmes steeds complexer worden, kunnen lijn- en staafgrafieken de onderliggende inzichten niet meer voldoende weergeven. Ik laat zien op welke manieren je een effectievere en interessantere visualisatie maakt.” Voor Bremers sessie geldt zeker: zien is geloven.

Het Digital Analytics Congres vindt op 11 oktober plaats in het Media Plaza in Utrecht.

Schrijf je nu in

De MOA is hét Nederlandse Expertise Center voor Marketing Insights, Onderzoek en Analytics. De wereld van marketing insights, onderzoek en analytics is voortdurend in ontwikkeling. Organisaties gaan over op nieuwe manieren van werken, technologische ontwikkelingen volgen elkaar in rap tempo op en ook de juridische aspecten van privacy en onderzoek staan niet stil. Dit zorgt voor talloze strategische, tactische en organisatorische uitdagingen op het gebied van insights en analytics. Het MOA Expertise Center heeft dé kennis en expertise in huis om deze uitdagingen aan te gaan.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!