Beste online campagnes SpinAwards 2005

Beste online campagnes SpinAwards 2005

Zoals eerder aangegeven zit ik samen met Bert Hagendoorn, Indira Reynaert, Brian Oostenbrink, Stevijn van Olst en Femke Schavemaker in de jury voor de beste online campagne van de SpinAwards 2005.

Tijdens de voorselectie hebben we de volgende 6 genomineerde cases geselecteerd (uit een lijst van 75 ingestuurde cases):

Op 6 april 2006 vindt de SpinAwards Day plaats in de Hogeschool Amsterdam. Alle genomineerden krijgen dan de kans om hun case persoonlijk toe te lichten voor de jury (en belangstellenden). Ik zal me daarbij vooral richten op de effectiviteit van de online campagnes. Wat heeft het gekost en wat heeft het uiteindelijk opgeleverd. Om tot de juiste vragen te komen (en mezelf voor te bereiden), zal ik de komende week de 6 genomineerden hier op Marketingfacts de revue laten passeren. Wellicht dat jullie als lezers ook vragen hebben die ik kan meenemen op 6 april.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 5 reacties op dit artikel

  • Als je het hebt over effectiviteit, neem je dan ook het effect wat bijvoorbeeld tv-commercials op deze online campagnes hebben gehad? Chatman en Hi Bling Bling zijn beiden aanzienlijk via dit medium aangejaagd.

    geplaatst op
  • Ik zal het moeten doen met de aangeleverde gegevens, maar indien mogelijk zal ik zeker ook kijken naar wat er offline aan media-exposure is geweest. Met een mediabudget van een paar miljoen is het namelijk altijd makkelijk scoren ;-)

    geplaatst op
  • Ik vind de Pakman game zo slecht, het is onmogelijk om de laatste level te halen, een ultiem slecht voorbeeld van een 'eerlijke' online campagne, meer een vorm van volksverlakkerij

    geplaatst op
  • Goed punt Maarten, ik ben ook nooit verder gekomen dan een stropdas. Is er uberhaupt iemand die ooit een pak heeft gewonnen?

    geplaatst op
  • Marco,

    Ik verheug mij er al op...tot 6 april (en je hebt maar 5 min.)

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.