Analisten voorspellen omzetstijging online reclame van 25%

Analisten voorspellen omzetstijging online reclame van 25%

Het belang van internetreclame blijft toenemen. Zo meldt Yahoo! een winst van 101 miljoen dollar in het eerste kwartaal van 2004, vergeleken met 46,7 miljoen in dezelfde periode van 2003. Die groei komt vooral uit reclame-inkomsten.

De New York Times boekt omzetstijging uit internetreclame van 36,9% in vergelijking met 2003. De online inkomsten bedroegen in 2003 zo`n 88 miljoen dollar, ook al 23% meer dan in 2002. De advertentie-inkomsten van Forbes.com stegen met 50% in het eerste kwartaal van 2004.

Marktanalisten van de investeringsbank Thomas Weisel Partners voorspellen voor 2004 een omzet aan online reclame van 9 miljard dollar, een kwart meer dan in 2003. Reclame via zoekresultaten is verantwoordelijk voor een groot deel van de groei. De bank schat dat de inkomsten uit zoekmachinereclame alleen al, in 2004 uitkomen op 3,5 miljard dollar, zo`n 35 tot 40% meer dan een jaar eerder. In 2003 was al sprake van een opvallend sterke groei van 170%. Ook online sponsoring, banners, pop-ups en rich media zullen in 2004 een sterke groei doormaken. Redenen zijn het nog steeds toenemend internetgebruik, de lage kosten van interreclame en de precisie waarmee reclame ingezet kan worden.

Bron:
Adweek nr. 16, p. 24 IQ, 1,5 p.

Zie ook:
Online advertising in VS met 20% toegenomen


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.