Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Gedurfde keuzes maken is content-awards winnen: VGZ en Terschelling te gast bij het Genootschap van Contentstrategen

Content is het leukste – om te maken én consumeren – als je ongebruikelijke keuzes durft te maken. Dat was altijd zo. In een tijdperk van dertien-in-een-dozijn AI is creatief kiezen zo mogelijk nog belangrijker. Bij het Genootschap van Contentstrategen schuiven deze maand twee content marketeers aan die het net even anders durfden te doen en daarmee een Grand Prix Content Marketing in de wacht sleepten.

Contentdiarree, zombiebots en AI-influencers: hoe houden we het leuk in 2025?

Natuurlijk is en blijft AI dé trend in content marketing in 2025. Hoe blijf je opvallen tussen de lading AI-content die er onvermijdelijk aan zit te komen?

Van één video podcast naar een maand aan social media content (met AI-tools)

Contentmarketing kan overweldigend voelen. Hoe zorg je voor een constante stroom aan relevante en waardevolle posts zonder je te verliezen in tijdrovende processen? Het antwoord ligt in slim hergebruik.

Hoe je volgend jaar een Grand Prix Content Marketing award wint

Het is elk jaar weer een daverend feestje, ter ere van een mooi vakgebied: de Grand Prix Content Marketing. Ook dit jaar werden er 35 awards en bekroningen uitgereikt. Maar hoe win je een award in de categorie B2C of campagne, een bekroning op het gebied van social media of inzet PR?

4 x business en content podcasts die je moet luisteren

Van een podcast over baanbrekende businessmodellen tot aan een podcast die zich richt op de strijd tussen grote mediabedrijven en techgiganten om dominantie in de digitale contentmarkt. Wij tippen onze favoriete podcasts van dit moment.

Contentmarketing in B2B: Op het juiste moment exact de juiste content (interview Freek Janssen)

Moeten we dit niet op een andere manier vertellen? Moeten we dit niet leuker, verhalender of creatiever maken?

Inschrijving Grand Prix Content Marketing geopend

De inschrijving voor de Grand Prix Content Marketing is geopend. Op het feestelijke event op 12 november in B Amsterdam worden de beste contentcases beloond met een Award of Bekroning.

Onderscheidende contentcreatie via AI? Dat werkt (helaas) anders

Met de komst van generative AI zijn al je problemen met contentcreatie opgelost. Of is dit niet zo gemakkelijk?

Haal het maximale uit GPT4 voor contentcreatie

Hij investeerde in 2023 ruim 1.500 uur in ChatGPT4. In deze aflevering deelt Bob Ballings zijn learnings.

Alles in marketing komt samen in contentmarketing

‘De embedded journalist in je organisatie is één van de manieren om content te maken. Die beschermde status is niet nodig, maar wel de skills om als marketing- en communicatie-afdeling een faciliterende rol te spelen.’

Contentstrategie binnen citymarketing – de verhalen van Eindhoven en Den Bosch

Storytelling en citymarketing zijn eigenlijk best een logische combinatie. Daarover gaat de komende offline sessie van het Genootschap CS.