comScore Social Report 2011: Social networking is enorm, Facebook aan kop

22 december 2011, 08:00

We weten allemaal dat social networking groot is maar het 2011 Social Report dat comScore vandaag heeft uitgebracht laat nog maar eens zien hóe groot. Van elke 5 minuten die we op internet doorbrengen spenderen we 1 minuut op sociale netwerken. Een groei van 6 procent ten opzichte van 2007. Sociale networking sites bereiken 82% van de internettende wereldbevolking, zo’n 1,2 miljard mensen.

Net als het KPMG rapport van gisteren en het onderzoek van Grant Thornton van onlangs laten zien, zijn opkomende economieën erg actief op sociale media. Maar de verschillen op het gebied van sociale networking lijken minder groot. Erg opvallend zijn China en Japan die naar beneden uitschieten. Ik vraag me af hoe dat komt.

Het meest populaire sociale netwerk is natuurlijk Facebook. Facebook bereikte in oktober van dit jaar 55% van de wereldbevolking. Ook de engagement is enorm: 3 op de 4 minuten van de social networking tijd gaat op aan Facebook. In de meeste landen is Facebook de grootste, op een aantal uitzonderen na (zie ook de world map of social networking).

De belangrijkste conclusies van het rapport:

1 Social networking is the most popular online activity worldwide

2 Social networking behavior both transcends and reflects regional differences around the world

3 The importance of Facebook cannot be overstated

4 Microblogging has emerged as a disruptive new force in social networking

5 Local social networks are making in roads globally

6 It’s not just young people using social networking anymore–it’severyone

7 ‘Digital natives’ suggest communications are going social

8 Social networking leads in online display advertising in the U.S., but lags in share of dollars

9 The next disrupters have yet to be decided

10 Mobile devices are fueling the social addiction

Danny Oosterveer
Data-gedreven digital marketeer bij Datasexual

Data-gedreven digital marketeer. Resident bij Amdax en Woonduurzaam. Daarnaast vertel ik vaak als spreker over data-gedreven marketing. Auteur van het boek Data-bedreven marketing. Eén van de twee Groene Nerds.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Patrick

    Het lijkt me dat dit met de Cultuur te maken heeft in Japan en China.


    22 december 2011 om 10:00

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!