• Mobile
    wordt gesponsord door

Nieuws van Webanalisten (111): Details Google Analytics Premium en onderzoek mobiele meetstandaarden

Nieuws van Webanalisten (111): Details Google Analytics Premium en onderzoek mobiele meetstandaarden

Zoals iedereen afgelopen week wel heeft meegekregen heeft Google Analytics nu ook een betaalde versie: Google Analytics Premium. Wij zochten de dieperliggende details voor je op. Verder deze week meer informatie over meetstandaarden voor mobiel webgebruik. Hoe kun je betrouwbaar meten en wat zijn de verwachtingen voor de toekomst? Tot slot een samenvatting van het boek Conversion Optimization geschreven door Khalid Saleh.

Google Analytics Premium; de details

Google Analytics introduceerde vorige week een betaalde versie van de ‘traditionele’ Analytics software. Deze nieuwe versie, Google Analytics Premium genaamd, is speciaal ontwikkeld voor organisaties die op zoek zijn naar extra data processsing power, gegarandeerde beschikbaarheid en extra analyse functionaliteiten die de traditionele versie van Google Analytics niet kan bieden.

De reden voor de introductie van Google Analytics Premium is volgens Google dat ze hiermee een entree wil maken binnen het topsegment websites in de wereld.

Deze nieuwe ‘enterprise’ variant van Analytics, die overigens vooralsnog alleen beschikbaar in de Verenigde Staten, Canada en Groot Brittannië, is gebouwd op een aantal pijlers:

  1. Datacapaciteit; verzamelen en verwerken van grote hoeveelheden data
  2. Geavanceerde (campagne)analyse mogelijkheden
  3. Ondersteuning en service
  4. Service Level Agreement (SLA)

Egan van Doorn dook voor webanalisten in de details achter deze pijlers en schreef een uitgebreid artikel over Google Analytics Premium op webanalisten.nl.

Stand van zaken op het gebied van mobiele meetstandaarden

Betrouwbare meetstandaarden voor mobiel webgebruik zijn de sleutel naar het uitbreiden van de marketing mogelijkheden op dit terrein. Vooral betrouwbare metingen over het doelgroepbereik zijn belangrijk en kunnen zorgen voor het aantrekken en vasthouden van advertentie uitgaven.

Hoewel de internet branche nog de nodige uitdagingen aan moet gaan met betrekking tot het standaardiseren van mobile analytics, bieden de ontwikkelingen ook ontzettend veel kansen. Inzichten in het mobiele dataverkeer van gebruikers biedt een schat aan informatie en kan je veel inzichten geven in het gedrag van bezoekers. Hierop kunnen content, advertenties en verkoopkanalen worden aangepast.

Het IAB publiceerde een onderzoeksdocument over de huidige status van mobiele meetstandaarden, welke je kunt downloaden op webanalisten.nl.

Boekreview: Conversion Optimization door Khalid Saleh

Gerard Rathenau las het boek Conversion Optimization en schreef een review voor webanalisten.nl. In het boek vind je heldere adviezen om het conversie proces aan te pakken. Een vaste structuur bij een conversie optimalisatie traject.

Khaled laat je zien hoe je start met het maken van een overzicht van je website statistieken en de aanwezige persoonsprofielen op je website. Dit geeft input voor hypotheses over wat je wilt gaan verbeteren, voordat je hier daadwerkelijk mee start.

Lees een aantal van de hands on tips uit het boek Conversion Optimization nu op webanalisten.nl.

 


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.