Nieuws van Webanalisten (110): Conversieoptimalisatie; wetenschap of kunst? + belang goede leads

Nieuws van Webanalisten (110): Conversieoptimalisatie; wetenschap of kunst? + belang goede leads

Bestaat conversie optimalisatie voor 50% uit wetenschap en voor 50% uit kunst? Wat wordt hier mee bedoeld? Egan van Doorn gaat er op in. Hiernaast dit maal een onderzoeksrapport over de methoden om meer kwalitatieve leads online te verzamelen en een verslag van de Web Analytics Wednesday door Frans Appels.

Conversieoptimalisatie; wetenschap of kunst?

Volgens een Amerikaans weblog bestaat conversieoptimalisatie voor de helft uit wetenschap en voor de andere helft uit kunst.

Senior Webanalytics Egan van Doorn hanteert zelf niet zo zeer het onderscheid tussen wetenschap en kunst maar een verdeling in getallen en gedachten.

De eerste stap in conversieoptimalisatie is bepalen op welke pagina je moet gaan testen. Als je conversieoptimalisatie structureel in je organisatie wil integreren, moet de keuze van de te testen pagina genomen worden op basis van data (getallen).

Gebruik daarnaast je creativiteit (gedachten) als bouwsteen om beter converterende pagina’s te realiseren. Zo maak je je eigen effectieve cocktail tussen getallen en gedachten. Of tussen wetenschap en kunst. Hiermee komt een succesvol conversieoptimalisatieproces gegarandeerd van de grond binnen je organisatie!

De complete visie van Egan van Doorn op Conversieoptimalisatie; wetenschap of kunst? lees je op webanalisten.nl.

Het belang van goede leads

Steeds meer wordt geprobeerd om via internet aan goede leads voor new business te komen. Kwaliteit is in deze belangrijker dan de kwantiteit. Business 2 business haalt zijn extra omzet vanuit deze leadgeneratie. Zonder aanwas van potentiele nieuwe klanten; geen extra verkopen.

Het rapport The LEADing Edge: Increasing Qualified Leads Online benoemt het feit dat er in Business 2 Business een continu spanningsveld is tussen leadgeneratie (zo veel mogelijk interesse verzamelen) en sales (leads omzetten in verkopen). Dit laatste kan alleen als de kwaliteit van de eerste goed is. Hoe meer kwalitatief goede leads, hoe lager de kosten per verkoop. Het rapport geeft je richting in hoe je de kwaliteit van je leadgeneratie kunt verbeteren.

De volledige PDF The LEADing Edge is de downloaden via webanalisten.nl.

Verslag Web Analytics Wednesday

Op woensdag 28 september was er weer een Web Analytics Wednesday in Amsterdam.

Mr Alexander Singewald en Matthew Niederberger spraken respectievelijk over de nieuwe cookiewetgeving en de guerilla analytics werkwijze bij Thomas Cook.

Hier lees je een uitgebreid verslag van deze Web Analytics Wednesday (en bekijk de presentatie slides).


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.