Nieuws van Webanalisten (101): LinkedIn Ads, Google Analytics Congres-slides en tarketing interview

Nieuws van Webanalisten (101): LinkedIn Ads, Google Analytics Congres-slides en tarketing interview

Hoe zorg je voor een optimaal rendement met adverteren op LinkedIn? Anemone Romme geeft een inkijkje in de wereld van LinkedIn Ads en haar ervaringen daarmee. Daarnaast een verslag van de Google Analytics User Conference waar in vogelvlucht de 17 verschillende presentatie worden besproken. Tot slot een interview met de CEO van Phillip Klien van BTBuckets over low budget tools voor on-site behavioral targeting.

LinkedIn Ads voor events - praktijkervaring & 10 stappenplan

Een testcampagne voor een gratis zakelijke beurs heeft LinkedIn Ads in totaal 44 registraties voor een gemiddelde CPA van € 17,50 opgeleverd. Dit is naar tevredenheid, maar de cijfers hebben ook aangetoond dat het belangrijk is om goed te blijven testen. Dit artikel biedt een concreet 10-stappenplan om LinkedIn Ads in te zetten.

Anemone Romme werkte dit uit naar een 10 stappenplan voor het testen van linkedin ads. Dit tien stappenplan kun je lezen op http://www.webanalisten.nl.

Alle 17 presentaties van het Google Analytics User Conference (GAUC)

Op 19 mei jl. vond het Google Analytics User Conference (GAUC) plaats. Er waren 17 verschillende presentaties bij te wonen. Alle presentaties mét beschrijving staan in dit artikel.
Tijdens de presentaties kwamen onderwerpen aan bod als scripts en snelheid, hoe haal je maximaal rendement uit je website? Conversion Rate Optimization en uiteraard nieuwe features over GA.
Reinout Wolfert zette alle 17 presenaties voor je op een rij.

Onsite behavioral targeting en BTBuckets: interview met CEO Phillip Klien

Een artikel over low budget tools voor on-site behavioral targeting.

Onlangs had Martijn van Vreeden (Traffic Builders) het genoegen Phillip Klien (@ pklien) te interviewen. Klien is een van de oprichters van BTBuckets en wordt beschouwd als een van de vernieuwers op het gebied van behavioral targeting en wordt vaak gevraagd te spreken op conferenties over behavioral targeting en tool ontwikkeling. Hij is tevens mede-oprichter van Predicta, een toonaangevende technologie onderneming en webanalytics bureau in Brazilië.
In het interview deelde Phillip Klien zijn expertise om Nederlandse gebruikers te helpen aan de slag te gaan met on-site behavioral targeting. Het complete artikel is hier te lezen.

 


Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.