Facebook slinkt niet in Amerika

Facebook slinkt niet in Amerika

Woensdag kopten we met “Facebook slinkt in Amerika, Canada en Verenigd Koninkrijk over de door InsideFacebook gerapporteerde daling van het ledenaantal van Amerikaanse Facebookgebruikers. In artikel werd deze conclusie al enigszins genuanceerd door Facebook zelf en de recentelijk door comScore uitgebrachte gebruikerscijfers. Facebook slaat nu terug met meer data die de cijfers van InsideFacebook tegenspreken.

Zo blijkt uit nieuwe cijfers van zowel comScore als Nielsen dat het ledenaantal inderdaad niet is geslonken. Nog even een stap terug. De beweringen van InsideFacebook waren gebaseerd op data uit het advertentieprogramma van Facebook. In een verklaring gaf een woordvoerder van Facebook al aan dat deze data niet heel betrouwbaar en actueel is. Daarnaast werd mobiel gebruik niet meegerekend. Vanwege de zomer zou het mobiel gebruik van Facebook daarnaast sterk toenemen, omdat het schooljaar is afgelopen.

Het blijft er echter wel zo dat de groei sterk aan het afnemen is. Dit is ook logisch gezien Facebook op dit moment maandelijks 73 procent van de Amerikaanse bevolking bereikt. Op een bepaald moment zal het punt van saturatie wel bereikt zijn, en zal Facebook net als Hyves meer gaan inzetten op het vergroten van de time on site en de engagement.

De cijfers

comScore May 2011:

Volgens comScore is het aantal gebruikers van Facebook gegroeid tot 157.2 miljoen in mei 2011. Dat zijn er 3.2 miljoen meer dan in de vorige maand. De laatste cijfers van Nielsen ondersteunen dit. Volgens Nielsen is het aantal Amerikaanse Facebook gebruikers met 5 procent toegenomen in mei 2011. In onderstaande grafiek zijn de resultaten van verschillende onderzoeksbureaus samengevoegd:

 


Delen

0
0


Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • Als we maar lang genoeg wachten, zal het vast een keer wél correct zijn

    geplaatst op
  • Zit er uberhaupt nog iemand op Hyves behalve mijn schoonmoeder en de kleuterklas?

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.