Podiumdiscussies M! Bloggersday

24 mei 2011, 08:31

Al waren ze bedoeld als test, bij nader inzien willen we jullie toch niet de twee discussies onthouden die we opgenomen hebben tijdens de M! Bloggersday (#ontmoet2011) in Seats2Meet in Utrecht. Ter herinnering, tijdens de M! Bloggersday (17 maart 2011) werden een aantal van de Marketingfacts bloggers gevraagd om met elkaar rondom een stelling van gedachten te wisselen. En dat leverde een aantal mooie discussies op, vonden wij. Kijk mee terug naar wat de volgende twee stellingen allemaal losmaakten:

Stelling1

“De iPad is niet de Heilige Graal voor de publishing industrie, kranten- en bladenmakers. Apple snoept marge, ze moeten echt iets beters verzinnen.”

Deelnemers aan de discussie: Erik van der Zijden (DigiRedo, @erikvanderzijden), Ralph Bom (Onstuimig, @ralphbom), Ronald ter Voert (tegenwoordig Emerce, @rtvmedia), en Peter Luit (Luit Consultancy, @peterluit).

Stelling 2

“Twitter maakt ons tot zombies die F5’end en retweetend zichzelf de verslavingskliniek voor socialmedia addicts inhelpen. De Retweetsocietyis geboren; we kunnen nu nog terug.”

Deelnemers aan deze discussie waren Fatima de Vos (@fatimadevos), Remco Janssen (@remcojanssen), Albert Treur (@mediagrid) en Gert Jan Bos (@besocialonline).

Technisch niet perfect, inhoudelijk zeker vermakelijk. En er volgt meer, maar daarover later…

Rene van den Bos
Co-founder DigiRedo bij DigiRedo

Na 4 jaar als dierenarts in de gezelschapsdierenpraktijk (honden, katten en kleiner spul) gewerkt te hebben was ik toe aan meer dynamiek. Die vond ik in de (veterinaire) farmaceutische industrie (Intervet) waar ik mijzelf op de International Marketing afdeling ontwikkeld heb tot marketeer met een grote interesse in marketing communicatie. Het was ook in die omgeving dat ik samen met mijn huidige business partner Erik van der Zijden (ook actief blogger op Marketingfacts) de kracht van de (nu nog) nieuwe media en met name rich media ontdekte. Na wat experimenteren besloten we in 2007 DigiRedo op te richten, met als doel bedrijven en organisaties te helpen hun communicatie te verbeteren door New Media tools in te zetten. Wij richten ons op zowel op externe en interne communicatie, waarbij vooral laatstgenoemde nogal ondergewaardeerd wordt. Ten onrechte! Met veel succes hebben wij in diverse bedrijven podcasting programma's (audio en video) ontwikkeld voor de interne bedrijfscommunicatie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!