Telegraaf Media neemt Gaspedaal.nl en Huizenzoeker.nl over

13 april 2011, 08:55

Telegraaf Media Nederland neemt zowel Gaspedaal.nl als Huizenzoeker.nl over. De overname komt voort uit de wens van het mediabedrijf om haar online portfolio uit te breiden met posities die aansluiten bij de verschillende fasen die de consument doorloopt in een aankoopproces. Naast het bieden van ‘nieuws en inspiratie’ wil Telegraaf Media Nederland verder uitbreiden met informatie die de consument op weg helpt met het daadwerkelijk kopen van een product. Met Gaspedaal.nl en Huizenzoeker.nl, twee metazoekmachines die het aanbod van duizenden occasions en huizen op een rij zetten, wordt de consument aan het einde van het aankoopproces bereikt. De inkomsten voor beide sites komen uit display advertenties en lead generation.

Naast Autovisie (krant, tijdschrift, website) heeft Telegraaf Media Nederland in het automotive- segment al Autotekoop.nl in haar portfolio. Binnen het woonsegment is zij online actief met Jaap.nl. “We zien Gaspedaal en Huizenzoeker als een uitstekende aanvulling op onze bestaande posities”, zegt Marc Roos, directeur Digitaal van Telegraaf Media Nederland in het persbericht. “Door meerdere posities in de vraag- en aanbodmarkt voor auto’s en huizen in te nemen kunnen wij nog beter inspelen op de ontwikkelingen in deze markten en de wensen van de verschillende partijen”.

Op beide sites kan de bezoeker snel een overzicht van het totale Nederlandse aanbod vinden. Op deze manier wordt het speurwerk op internet aanzienlijk beperkt. Gaspedaal en Huizenzoeker zijn relatief nieuwe posities in hun segment die de afgelopen jaren een grote groei hebben doorgemaakt en in de tussentijd stevige posities in (de bereikstop 5 van) hun eigen segment hebben opgebouwd. Jan-Willem Tusveld, oprichter van Gaspedaal.nl en Huizenzoeker.nl:

“Met onze ervaring en expertise hebben we een groot bereik opgebouwd met deze twee innovatieve zoekmachines. Telegraaf Media Nederland kan er voor zorgen dat er een volgende stap in de groei gemaakt gaat worden.”

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

4 Reacties

    JS

    Wat is er ong. voor betaald dan?


    13 april 2011 om 09:03
    mgvandenbroek

    @ JS: Nog geen informatie over, stond ook niets over in het persbericht. Vandaar dat ik “neemt over” in de kop heb laten staan.


    13 april 2011 om 09:12
    Jeroen

    De URL naar gaspedaal in het artikel is broken


    13 april 2011 om 12:50
    Martijn Brand

    Ben zelf net als JS zeer benieuwd naar de bedragen die hier mee gemoeid zijn, Telegraaf blijft echter wel groeien zo online.

    Maar zijn Jaap en huizenzoeker niet overlappend?


    13 april 2011 om 12:55

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief