• Mobile
    wordt gesponsord door

De marketeers van HTC en Samsung aan het woord op MWC 2011

De marketeers van HTC en Samsung aan het woord op MWC 2011
, Innovader
@vincente

Tijdens de Mobile World Congress presenteerde HTC en Samsung nieuwe modellen mobiele telefoons en tablets. Met al dit nieuws hadden beide merken de hits van de beurs. Bovendien werd HTC ttijdens de MWC awards uitgeroepen tot fabrikant van het jaar. Genoeg redenen om de mannen achter deze merken in Nederland te interviewen.Mark Moons (Countrymanager HTC Benelux) en Geert Mol (Marketing Manager Samsung Benelux) geven hun visie op o.a. de mobiele telefoon en tablet markt in Nederland, de bijna dominante opkomst van Android, de deal tussen Nokia en Microsoft en hoe ze de markt verder zien ontwikkelen in Nederland.

Bekijk meer video’s van het Mobile World Congress op de Bald Opinions videopagina.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 6 reacties op dit artikel

  • Wat een ongelooflijke prutsmarketeer, kunnen alleen maar over hun product praten. Wat is nu hun visie op de markt? Waarom HTC? Waarom Samsung? Op welke manier gaan ze die markt veroveren? Wellicht zouden ze eens 15 minuten moeten luisteren naar iemand als Simon Sinek: start met de waarom-vraag!

    Vincent, ben eigenlijk wel benieuwd wat je er zelf van vindt. Was jij nu onder de indruk van deze heren? Tip voor de volgende keer: stel ze eens wat kritische vragen!

    geplaatst op
  • Samsung: "De consument bepaald wel wie er wint". Dat straalt toch ook totaal geen visie uit. In andere woorden zeggen ze "we lopen achter het meest populaire OS aan, ja, wij hebben geen duidelijk onderscheidend vermogen, en ja, de afzet is voor ons eenvoudigweg het belangrijkste"

    @marcoderksen Inderdaad missen ze totaal de WHY en vergeten daarmee "People don't buy what you do, but WHY you do it". Het boek van Simon Sinek is trouwens ook geweldig om te lezen.

    geplaatst op
  • @Dirk: zit nog te twijfelen of ik het boek van Sinek ook zal kopen; kom niet meer door de stapel boeken heen hier. Voegt het echt iets toe aan zijn presentatie?

    geplaatst op
  • @marco de marketeer van Samsung hield zich enorm op de vlakte, ligt niet aan mijn vragen. Maar ik vind Mark Moons van HTC wel uitspraken doen en ook buiten zijn eigen merk gaan (oa commentaar op nokia/wp7). Maar dank je wel voor deze uitgesproken mening na 12 filmjes van MWC2011! Daar doe we het weer mee!

    geplaatst op
  • @marcoderksen Naar mijn mening absoluut. Het mooie aan de theorie is dat het zowel privé als zakelijk toepasbaar is. En hoe meer voorbeelden je leest, hoe meer het gaat leven en des te beter je het kan toepassen.

    geplaatst op
  • @vincente ik vind beide 'marketeers' gewoon te veel onzin uitkramen en zoals eerder gezegd vind ik het jammer dat de interviews alleen over gadgets gaan en niet over strategie of marketing.

    @Dirk: dank voor de tip, ga het boek aanschaffen!

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.