Fonq.nl groeit 43% in 2010 en lanceert virtueel webwarenhuis

Fonq.nl groeit 43% in 2010 en lanceert virtueel webwarenhuis

Fonq.nl, de e-commerce keten van @pkerssemakers (hier op M!  ook actief als blogger), heeft het jaar 2010 goed afgesloten. De omzet steeg van 10,3 naar 14,8 miljoen euro, dat is een groei van ruim 43 procent, meldt Fonq zojuist in een persbericht. Onderzoeksbureau JPMorgan verwacht wereldwijd de komende vier jaar een gemiddelde groei van de e-commerce markt van bijna 20%. Op basis van de resultaten van marktonderzoeker Blauw Research in opdracht van Thuiswinkel.org lijkt de Nederlandse markt in 2010 25% te groeien. Het jaar 2010 stond voor de positionering van het merk fonq.nl. De oude naam, Mailorder Solutions werd vervangen door fonq.nl; deze naam verbindt alle webwinkels onderling in één groot webwarenhuis, vertrouwd voor consumenten en bekend door de goede en uitgebreide service. Fonq.nl heeft hiermee een nieuwe trend onder webwinkeliers ingezet.

In het aankomende half jaar streeft fonq.nl naar de opening van meer dan 15 nieuwe specialty en merkenshops. Veel webwinkels, nieuw en bestaand, worden uitgebreid met mobile websites, zodat er ook met smartphones en andere mobile devices uitgebreid gewinkeld en zelfs betaald kan worden. Het serviceniveau wordt mede hierdoor naar een hoger plan getild. Om het fonq.nl shop-in-shop concept te visualiseren is een 3D warenhuis gebouwd. De lancering van het warenhuis illustreert hoe Fonq groter moet worden.

CEO Kerssemakers heeft over de merkverandering en het bouwen aan het merk Fonq een aardige serie blogpostings geschreven die in het licht van dit nieuws vást het lezen waard zijn. Check ze hier alle vier (en lees ook zeker de comments, die geven een mooi beeld van de feedback):

 


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.