Nieuw advertentieformaat op Marketingfacts.nl

Nieuw advertentieformaat op Marketingfacts.nl

Sinds gistermiddag is er een nieuw advertentieformaat onder de noemer ‘Adfactor Angel‘ live op Marketingfacts.nl. In deze post stip ik kort aan waar dit formaat vandaan komt en hoe het werkt. Daarbij leek dit mij een uitgelezen kans om te toetsen hoe jullie als bezoekers deze uiting ervaren.Voor de duidelijkheid: wij (Adfactor) zijn de media-exploitant van Marketingfacts.nl en ons is gevraagd de lancering van de Adfactor Angel kenbaar te maken en toe te lichten op Marketingfacts.nl.

Over de Angel

Het idee voor de Adfactor Angel is overgewaaid uit Amerika, waar AOL de Devil heeft ontwikkeld. AOL is (net als wij) van oordeel dat zowel de content van een website als de advertising ontzettend belangrijk zijn en dus ook zo behandeld dienen te worden. Door content en advertising duidelijk te splitsen ontstaat een veel betere balans en daardoor ook een betere gebruikservaring. De afbeelding hieronder illustreert dat.

Wij onderschrijven de gedachtengang en ervaringen van AOL en denken met dit formaat in Nederland een goede oplossing te bieden die onrust op de website tegengaat en de gebruikservaring voor de bezoeker vergroot. Bovendien biedt dit formaat de adverteerder de ruimte om haar product of dienst goed uit te leggen en onder de aandacht te brengen. Het formaat is geschikt voor zowel branding als content doeleinden.

Het formaat

De Angel is een modulair concept (soort Knexx of Duplo) en stelt de adverteerder in staat om naar wens modules te selecteren voor de campagne. Op dit moment zijn de volgende modules ontwikkeld:

  • Branding/display
  • Gallery (foto carrousel)
  • Video
  • Twitterfeed
  • Facebook wall
  • Sign-up form
  • Store Locator (google maps)
  • Downloads

Wij verzorgen in samenwerking met onze ontwikkelpartner Onstuimig en het creatief bureau de invulling van de Angel. Dit kan veelal op basis van bestaand campagnemateriaal, denk hierbij bijvoorbeeld aan de tv-commercial en beschikbaar beeldmateriaal. Uiteraard wordt alle interactie binnen de advertentie doorgemeten. Daarnaast beschikt de Angel over een share functie (send friend, Facebook, Twitter). Zie hieronder de uiting die in opdracht van MINI (Leon van Schie) en in samenwerking met Carat Nederland en Ubachs Wisbrun is ontwikkeld:



Eind volgende week zal onze productsite voor de Angel live gaan. Wij zullen onze learnings en de eerste resultaten met jullie delen. Voor nu ben ik erg benieuwd naar jullie eerste reactie op dit formaat!


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 10 reacties op dit artikel

  • Beste Wouter,

    Ik heb mijn best gedaan om het formaat te vinden maar wellicht lees ik er overheen?
    Hoe groot wordt het nieuwe formaat?

    geplaatst op
  • @ Ton: Onder de tekst:

    "Zie hieronder bijvoorbeeld de uiting zoals deze voor BMW MINI is ingezet:"

    Vind je de advertentie.

    geplaatst op
  • Ja, ik zie hem wel maar ik zoek pixelgrootte : breedte x hoogte

    geplaatst op
  • Hallo Ton,

    Raar het formaat is als Iframe ingeladen en als het goed is te zien in mijn post.

    Je kunt de uiting ook hier bekijken: voorbeeld Angel, daarbij zijn we op dit moment live op www.925.nl.

    Het formaat is een beetje afhankelijk van de gekozen modules maar in ieder geval 336pixels breed en +/-1000 pixels hoog.

    Groet, Wouter

    geplaatst op
  • Beste Wouter,

    In Chrome zag ik wel het formaat (het plaatje) maar ik zag niet de maten in cijfers. Ik kan het wel in de broncode opzoeken of via een printscreen opmeten maar dat leek me wat omslachtig.
    De breedte is dus 336 px en de hoogte afhankelijk van de inhoud maar rond de 1000 px. Dank voor de info, dat wilde ik graag weten.

    geplaatst op
  • Ik ben benieuwd hoe deze ad gaat presteren. ik zie mooie mogelijkheden...

    Is het ook mogelijk om een mini website te plaatsen in dit formaat?

    geplaatst op
  • Was als marketeer positief na de video bij AOL gezien te hebben, maar ben als consument minder blij nadat ik het voorbeeld op http://www.925.nl zag. De scheiding tussen advertentie en content vervaagt namelijk behoorlijk. Als je de advertentie los ziet (zoals hierboven) is het een heel ander verhaal dan wanneer het in een drukke site is gestopt. Het wordt dan moeilijk te zien of iets redactioneel is of onderdeel van de advertentie. Voor de adverteerder ongetwijfeld erg fijn, voor de lezer ergerlijk.

    geplaatst op
  • @mmdekker we hebben gekozen voor een modulaire opzet om het formaat herkenbaar te maken en een goede mix te vinden in interactie mogelijkheden, content en branding. Er is zeker ruimte voor een eigen vorm te geven element, zoals het flash element dat is ontwikkeld voor de Mini uiting, een andere mogelijkheid kan een signup zijn. Kun jij aangeven wat je bedoel met een mini site (en hoe die eruit moet zien)? Dan kijk ik of dit mogelijk is

    @andersfloor dank voor de feedback, wij gaan kijken of er een mogelijkheid is om dit nog duidelijker te benadrukken.

    geplaatst op
  • @woutorr - misschien is het wel gewoon een kwestie van een wat dikker kader eromheen. Ik heb hem bij 925.nl overigens maar 1 keer langs zien komen, ondanks dat ik mijn adfactor- en 925-cookies heb gewist. Is die lage frequency bewust gekozen (is het bv. zo duur per vertoning) of is dat vanwege testdoeleinden?

    geplaatst op
  • @andersfloor dank voor de tip. Het klopt overigens dat we nog niet heel veel volume draaien om onze systemen en de uiting goed te testen.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.