L.A. Noire slaat brug tussen games en films

25 januari 2011, 06:02

De kruisbestuiving tussen games en speelfilms zet zich in rap tempo voort, nadat in 2010 al de bijzondere PS3 game Heavy Rain verscheen. Het einde is echter niet in zicht, want in mei dit jaar zal de game L.A. Noire van Rockstar verschijnen op de PS3 en Xbox 360. Wat deze game zo uniek en bijzonder maakt? Naast de fantastische stijl van film noir waar de game mee is doordrenkt, een geloofwaardig en spannend verhaal en de fantastische sfeer met Los Angeles in 1947 als setting, is het met name ook de indrukwekkende technologie die de game aanstuurt.

L.A. Noire maakt gebruik van de zogenaamde MotionScan performance-scanning technologie. Hiervoor zijn 32 HD-camera’s gebruikt om de gezichten van acteurs in 3D op te nemen en te vertalen naar interactieve in-game beelden, met als resultaat gezichtsuitdrukkingen die er nog nooit zo realistisch uitzagen. Als speler zul je hierdoor kunnen liplezen en gezichtsuitdrukkingen lezen, wat je nodig zult hebben om te bepalen of iemand liegt of de waarheid spreekt. Misschien nog niet het definitieve einde van Uncanny Valley, maar ontwikkelaars komen stap voor stap steeds dichter in de buurt. Hierboven de nieuwste L.A. Noire trailer waarin dit alles wordt gedemonstreerd.

Cem Yildiz
Strategic Sales Manager bij Ubisoft

Strategic Sales Manager bij Ubisoft en binnen deze functie verantwoordelijk voor digitale distributie, sublicensing, in-game advertising en strategische partnerships. Daarnaast oprichter van World of Goals en G4M3.nl.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!