Vente-Exclusive.com door grens 1 miljoen leden

Vente-Exclusive.com door grens 1 miljoen leden

Een besloten webwinkel met dagelijks 120.000 bezoekers en 1 miljoen leden. Vier jaar na de lancering heeft Vente-Exclusive.com deze week de grens van één miljoen leden doorbroken. Vente-Exclusive.com is daarmee, zo meldt het persbericht, de grootste besloten webwinkel in Nederland.  Eind 2007 telde de webwinkel 25.000 leden, in 2008 groeide dat aantal tot 100.000, in 2009 stond de teller op 400.000 en deze week werd de magische grens van één miljoen leden doorbroken. Peter Burin, woordvoerder van Vente-Exclusive.com:

“We hebben enerzijds hard gewerkt om een klantgerichte en gebruiksvriendelijke webwinkel uit te bouwen. Anderzijds zorgen we ervoor dat we elke dag topdeals aanbieden in samenwerking met ruim 120 populaire modemerken. Die aanpak loont en zorgt er voor dat elke dag opnieuw duizenden mensen onze webshop bezoeken.”

Burin legt verder uit over de werking van Vente-Exclusive.com: “Onze leden krijgen tussen de dertig en zeventig procent korting op de artikelen die ze bij ons kopen. Ze laten steeds via sociale media zoals Hyves, Facebook, of Twitter aan hun vrienden weten dat ze bij ons een aankoop hebben gedaan. Vervolgens schrijven deze vrienden zich daarna ook in op onze website: door dit sneeuwbaleffect groeit ons ledenaantal snel.”


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 10 reacties op dit artikel

  • Ze gebruiken zeker dezelfde teller als Hyves :-) Klein onderzoekje op mijn Facebookpagina gedaan. Behalve dat niemand lid was kende niemand het ook en dat waren dus types die absoluut tot de doelgroep horen. Heb ook nog nooit in mijn FB of twitterstream Vente voorbij zien komen. Wordt inderdaad veel op twitter over gesproken http://search.twitter.com/search?q=Vente-Exclusive

    geplaatst op
  • Indrukwekkende aantallen. Toont maar weer eens aan mensen graag bij een "exclusieve club" (miljoen leden of niet) willen horen.

    geplaatst op
  • @oli4b: Ik weet dat ze op Emerce erg veel over Vente-Exclusive schrijven of schreven. Wij hebben het er hier op Marketingfacts eigenlijk nog nooit over gehad en dit persbericht leek me een mooie aanleiding om dat te doorbreken. Moet zeggen dat ik er zelf ook geen lid van ben en dat ik van andere exclusieve outlets niet bepaald onder de indruk ben. De kortingen zijn hoog, maar gaan altijd van een of andere belachelijke adviesprijs af waardoor je nog steeds uitkomt op hoge bedragen die het nét niet leuk maken om te kopen. Dat is tenminste mijn ervaring.

    Ik denk niet dat jouw "onderzoek" helemaal representatief is. Of wel?

    geplaatst op
  • Nog nooit van gehoord... Zelfde onderzoekje als Oli4b gedaan, ook zonder resultaat. Ook al is zo'n onderzoekje niet representatief, ik geloof dus niets van die 1 miljoen leden.

    geplaatst op
  • Niet representatief inderdaad, maar toch een stuk of 15 reacties, maar met een miljoen leden zou je verwachten dat ik wat meer positieve reacties zou krijgen. Ik hou het op iBood, daar breng ik al genoeg geld heen :-) En een Rolls Royce met 50% korting is nog steeds een boel doekoe.

    geplaatst op
  • Uit eerdere persberichten van vente-exclusive blijkt dat het overgrote deel (8/10) van de leden vrouw zijn. Nou ken ik de vrienden van Oli4B niet, maar misschien kan het daaraan liggen ;-)

    Vente-Exclusive rommelt overigens met de cijfers op de website. Op de website (http://www.vente-exclusive.com/nl-NL/About/FactsAndFigures) wordt dagelijks 80.000 unieke bezoekers genoemd, in het persbericht 120.000.

    Wat ik me afvraag is hoe ze van 500.000 leden in maart 2010 naar 1.000.000 leden in 2010 zijn gekomen. De eerste half miljoen leden koste 3 jaar, de tweede slechts 9 maanden. Is er een tipping point bereikt? Is er een bijzonder goede strategie toegepast? Wat kunnen anderen hiervan leren?

    Overigens wel interessant om de cijfers onder elkaar te zetten:
    1.000.000 leden (december 2010)
    80.000 unieke bezoekers per dag
    1.000 verkochte artikelen per dag

    Klopt dat een beetje?

    geplaatst op
  • @bram over het algemeen vrouwen :-) http://on.fb.me/hUt5NK (als je erop komt staat volgens mij op private)

    geplaatst op
  • Ik zie dat er een paar vragen zijn omtrent de cijfers die in het persbericht worden genoemd. @bramfasseur de cijfers op de website (http://www.vente-exclusive.com/nl-NL/About/FactsAndFigures) zijn inmiddels ge-update naar 120.000 bezoekers per dag. Dit zijn de correcte aantallen, zoals ze ook worden genoemd in het persbericht. Wat betreft het aantal verkochte artikelen steeg dat dit jaar vlot van 1.500 tot inmiddels boven de 2.000 artikelen per dag.

    geplaatst op
  • @Bram - het is een member-get-membersysteem he, dus het is logisch dat de aantallen dan exponentieel toenemen totdat er verzadiging optreedt. Denk aan het beroemde schaakbordverhaal waarbij elk vakje de rijstkorrels verdubbelen. Vente-Exclusive is overigens niet de enige in deze markt. Ondernemingen als ShopVip en Vente-Privee tonen met eveneens spectaculaire cijfers aan dat deze markt een indrukwekkende business vertegenwoordigt. Heb wat cijfers op m'n blog gezet.

    geplaatst op
  • PERSBERICHT

    Spectaculaire groei voor Vente-Exclusive.com logo ve.jpg
    ~ Marktleider online privéverkopen groeit 10 keer sneller dan online fashion markt ~

    Amsterdam, 27 januari 2011 – 2010 is voor Vente-Exclusive.com, marktleider in online privéverkopen van mode- en lifestyleartikelen in Nederland en België, een erg succesvol jaar geweest. Het aantal verkochte artikelen steeg van 200.000 naar ruim een half miljoen stuks en er werd een recordomzet van 16 miljoen euro behaald. Daarmee is Vente-Exclusive.com 2,5 maal groter ten opzichte van 2009 en groeit de webshop 10 keer harder dan de Nederlandse online fashion markt.

    Groei 10 maal hoger dan online fashion markt
    Vente-Exclusive.com heeft in 2010 opnieuw een grote sprong voorwaarts gemaakt. Met een omzet van 16 miljoen euro doet de marktleider 2,5 keer beter dan in 2009. Toen werd een cijfer van 6,5 miljoen gerealiseerd. Lex Groenenberg, COO van Vente-Exclusive.com is erg tevreden met dat resultaat. “We kijken tevreden terug op een erg succesvol jaar, waarin we onze vooropgestelde doelstellingen hebben bereikt.”

    Uit een recente studie van GfK PanelServices Benelux blijkt dat de online verkoop van modeartikelen in 2010 in Nederland met 15 procent steeg ten opzichte van 2009. “Wanneer we dat vergelijken met onze cijfers, dan groeien we bijna 10 keer harder dan de online fashion markt,” aldus Lex Groenenberg. “We merken dat er nog heel veel potentieel zit in de online verkoop van fashion- en lifestyle artikelen en willen ook in 2011 onze voortrekkersrol behouden in de verdere ontwikkeling van die markt.”

    Achtbaan
    2010 is over de hele lijn een memorabel jaar geworden voor Vente-Exclusive.com. Er werden een aantal nieuwe strategische partnerships met belangrijke modehuizen gesloten waaronder de Unlimited Sports Group, Mexx, New Zealand Auckland en Patrizia Pepe. Daarnaast steeg het aantal verkochte artikelen van 200.000 tot meer dan een half miljoen stuks en werd op het einde van het jaar de magische grens van 1 miljoen leden doorbroken.

    “Het gaat erg hard,” zegt Lex Groenenberg, “Soms voelt het echt alsof we in een achtbaan zitten. We organiseren nu tweemaal zo veel verkopen als een jaar geleden. Dat is een ongelofelijke prestatie, waar we met het hele team erg trots op zijn. Ook in 2011 willen we verder blijven groeien en kijken we uit naar de mogelijkheden en uitdagingen die voor ons in het verschiet liggen.”

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.