ReclameReview: FBTO

ReclameReview: FBTO
, Hardcopy
@davidbrinks

Het is altijd sterk als je met concrete bewijzen kunt komen waarom jouw product aantrekkelijker is dan dat van een concurrent. Zeker als het gaat om een zorgverzekering. Voor de meeste mensen is dit namelijk een noodzakelijk kwaad: het kost nu eenmaal geld, maar je bent wel verplicht om verzekerd te zijn. FBTO speelt hierop in door te laten zien dat hun zorgverzekering maar liefst 287 voordelen biedt. Er zitten dus altijd wel meerdere voordelen voor jou bij, wie je ook bent en aan welke zorg je ook behoefte hebt. Slim bedacht en goed gecommuniceerd van FBTO.

Credits:
Bureau: LBi Lost Boys
Account: Thijs Lenderink
Creatie: Diddo Velema, Rogier Cornelisse
Creative director: Maarten van de Vijfeijken
Klant: Walter de Reus, Guido Gerritsen
Producer: Sandra Verbaas, Maarten van Hemmen
Projectmanagement: Sophie Raeymaekers
Regie: Rogier Cornelisse
Strategie: Bauke Nater
Productie: Electric Zoo
Geluid: Earforce
Beeld: Fotoformation

De doelstelling:
De 287 voordelen van de zorgverzekering van FBTO communiceren.

De uitwerking:
De 287 voordelen van de FBTO Zorgverzekering worden multimediaal toegelicht en een aantal voordelen worden gecommuniceerd via diverse commercials. Wie voor 2011 een zorgverzekering afsluit, krijgt bovenop een flexibele en scherp geprijsde zorgverzekering er ook 287 voordelen bij. Op FBTO.nl kun je die bekijken, de premie berekenen en de verzekering afsluiten.

Het oordeel:
Het is altijd sterk als je met concrete bewijzen kunt komen waarom jouw product aantrekkelijker is dan dat van een concurrent. Zeker als het gaat om een zorgverzekering. Voor de meeste mensen is dit namelijk een noodzakelijk kwaad: het kost nu eenmaal geld, maar je bent wel verplicht om verzekerd te zijn. FBTO speelt hierop in door te laten zien dat hun zorgverzekering maar liefst 287 voordelen biedt. Er zitten dus altijd wel meerdere voordelen voor jou bij, wie je ook bent en aan welke zorg je ook behoefte hebt. Slim bedacht en goed gecommuniceerd van FBTO. De commercials zijn kort en geven op grappige wijze mensen weer die gebruik kunnen maken van een bepaald voordeel. Op de site staan de 287 voordelen centraal, zodat iedereen kan kijken wat voor hem of haar interessant is. Goede afstemming dus tussen meerdere communicatiekanalen.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • Lost Boys? Waar the fuck is de interactieve component?

    geplaatst op
  • Inderdaad erg sterk. Wat betreft de communicatie van het onderscheidend vermogen kunnen andere zorgverzekeraars hier nog wel wat van leren, blijkt uit dit onderzoek: http://bit.ly/hACLrd

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.