Donorweek van start: BN’ers werven donoren live op Nu.nl

Donorweek van start: BN’ers werven donoren live op Nu.nl

Anita Witzier, Jasmine Sendar, Jochem Uytdehaage, Ellen ten Damme, Tygo Gernandt, Giel Beelen, Pia Dijkstra, Willie Wartaal, Dennis Weening, Barry Atsma en Kluun. Deze BN’ers hebben vandaag (vanaf 09.00) hun agenda vrijgemaakt om donoren te scoren voor de start van de nationale donorweek. Daarvoor mógen ze de komende twaalf uur alle beschikbare communicatiemiddelen inzetten; de actie wordt live ‘uitgezonden’ met een webcam vanaf de homepage van Nu.nl. Bezoekers kunnen zich direct via de homepage van NU registreren. KesselsKramer tekende voor de creatie, Noise voor de activering.

Martin Hersman, productmanager NU.nl:

“Zo’n soort online wervingsactie hebben we nog niet eerder in Nederland meegemaakt. Het is geïnspireerd op de grote benefiet tv-programma’s waarin bekende Nederlanders in een telefoonpanel geld inzamelen voor een goed doel. Bijzonder aan deze actie is dat iedereen hier een actieve rol in kan hebben. Via Twitter met de hastag #Jaofnee, door het nieuws te delen met je vrienden en zelfs door je eigen artikel op NU.nl te plaatsen.”

De Donorweek is een onderdeel van de campagne ‘Nederland zegt Ja’, een initiatief van VWS samen met acht gezondheidsfondsen en is te vinden op de website www.jaofnee.nl. Witzier heeft haar persoonlijke contacten in ieder geval gistermiddag al een mail gestuurd om de actie alvast te laden. Zelf heb ik altijd wel geroepen dat ze alles (of bijna alles) van me mogen hebben als ze er nog wat mee kunnen. Nooit opgegeven in het register. Nu wel, het is bijna té gemakkelijk:


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • PERSBERICHT

    De grootste eendaagse online wervingsactie op NU.nl
    11.000 registraties, 90% zegt JA tegen het orgaan- en weefseldonatie

    Amsterdam, 19 oktober 2010 - In de eerste 12 uur van de Donorweek heeft de onlineactie op de redactie van NU.nl ruim 11.000 registraties opgeleverd. Dankzij de enorme aandacht was de Donorweek gedurende een groot deel van de dag het meest besproken onderwerp op Twitter en NUlive in Nederland. Ook op Facebook en Hyves was de actie onderwerp van gesprek. 90% van de mensen zegt JA tegen orgaan- en weefseldonatie.

    Ieder zijn eigen strategie
    Vanaf 9.00 uur zetten 12 bekende Nederlanders 12 uur lang hun eigen on- en offline sociale netwerken in om zoveel mogelijk nieuwe orgaandonoren te werven vanaf de redactie van NU.nl. Ieder hanteerde zijn eigen strategie en geen middel werd geschuwd om zoveel mogelijk orgaandonoren te registreren binnen 12 uur. Ellen ten Damme ging er zo lang mogelijk voor op haar hoofd staan. Kluun wilde zijn boodschap in de Amsterdam Arena laten omroepen. Nederland kon er niet onderuit.

    De kracht van NU.nl
    Martin Hersman, productmanager NU.nl: "Met de inzet van de livestreams op NU.nl, de koppeling met social media en het meteen online kunnen registeren hebben we echt de kracht van NU.nl laten zien. 1,3 miljoen unieke bezoekers zagen continu de stijging van de teller in beeld."

    Creatieve samenwerking
    De campagne is het resultaat van een samenwerking van Marketing Partnerships Sanoma Digital, reclamebureau KesselsKramer en activatiebureau Noise. De Donorweek is een onderdeel van de campagne 'Nederland zegt Ja', een initiatief van VWS samen met acht gezondheidsfondsen en te vinden op http://www.jaofnee.nl

    Bekijk op NU.nl de donorbijlage http://www.nubijlage.nl/ja-of-nee/
    Fotomateriaal
    Foto's gebruiken met bronvermelding: NU.nl/ Chris Heijmans
    http://marketing.sanomadigital.nl/fotonu.nldonoractie

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.