Donorweek van start: BN’ers werven donoren live op Nu.nl

18 oktober 2010, 04:37

Anita Witzier, Jasmine Sendar, Jochem Uytdehaage, Ellen ten Damme, Tygo Gernandt, Giel Beelen, Pia Dijkstra, Willie Wartaal, Dennis Weening, Barry Atsma en Kluun. Deze BN’ers hebben vandaag (vanaf 09.00) hun agenda vrijgemaakt om donoren te scoren voor de start van de nationale donorweek. Daarvoor mógen ze de komende twaalf uur alle beschikbare communicatiemiddelen inzetten; de actie wordt live ‘uitgezonden’ met een webcam vanaf de homepage van Nu.nl. Bezoekers kunnen zich direct via de homepage van NU registreren. KesselsKramer tekende voor de creatie, Noise voor de activering.

Martin Hersman, productmanager NU.nl:

“Zo’n soort online wervingsactie hebben we nog niet eerder in Nederland meegemaakt. Het is geïnspireerd op de grote benefiet tv-programma’s waarin bekende Nederlanders in een telefoonpanel geld inzamelen voor een goed doel. Bijzonder aan deze actie is dat iedereen hier een actieve rol in kan hebben. Via Twitter met de hastag #Jaofnee, door het nieuws te delen met je vrienden en zelfs door je eigen artikel op NU.nl te plaatsen.”

De Donorweek is een onderdeel van de campagne ‘Nederland zegt Ja’, een initiatief van VWS samen met acht gezondheidsfondsen en is te vinden op de website www.jaofnee.nl. Witzier heeft haar persoonlijke contacten in ieder geval gistermiddag al een mail gestuurd om de actie alvast te laden. Zelf heb ik altijd wel geroepen dat ze alles (of bijna alles) van me mogen hebben als ze er nog wat mee kunnen. Nooit opgegeven in het register. Nu wel, het is bijna té gemakkelijk:

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!