Social media release naar volgende fase met Perspagina.nl

12 oktober 2010, 06:00

Zelf erger ik me beroepsmatig dagelijks aan slechte pr. Slecht geschreven intro’s, onvolledige teksten, “dit bericht graag plaatsen in uw magazine” en nog veel meer van dat soort crap. Het is dan altijd mooi om te zien dat er geïnnoveerd wordt binnen of net buiten de pr-wereld (hoewel het natuurlijk blijft draaien om de boodschap). Social media releases worden meer en meer gebruikt, Pressdoc doet het aardig. De mannen achter videoplatform Viddix wilden nog een stapje verder gaan en lanceren vandaag officieel Perspagina.nl. De dienst is een “alternatief persbericht dat relevante media combineert om in één keer een compleet verhaal te vertellen.” Social is geintegreerd, video is geintegreerd, de pr-bureaus Coopr, Lammers van Toorenburg PR en Whizpr zijn aan boord. Op deze pagina vind je de perspagina over de lancering van Perspagina.nl.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

8 Reacties

    Mark de Bruin

    PressDoc is het Nederlands? Of toch iets meer?


    12 oktober 2010 om 10:21
    Maarten Reijgersberg

    Ik ben een groot voorstander van vernieuwing in PR-land en social media releases.

    Wat ik hier mis, en ook al heb aangegeven bij PressDoc, is een integratie met bijvoorbeeld DePerslijst.nl


    12 oktober 2010 om 18:39
    Maarten Reijgersberg

    Oh, en eh… Minimaal €900,- per jaar voor een product met een BETA-status?

    Zie ik iets over het hoofd?

    Wat biedt PersPagina meer dan PressDoc?


    12 oktober 2010 om 18:50
    Jan Willem Alphenaar

    mm, als ik het eigen persbericht lees dan staat er: “PersPagina is ontwikkeld aan de hand van feedback van drie PR bureaus; Whizpr, Lammers van Toorenburg PR en Coopr. Zij zijn dan ook de eersten die het platform in gebruik nemen. Tot eind 2010 zal PersPagina in Bèta fase worden doorontwikkeld zodat feedback van een breder publiek kan worden opgenomen. In deze fase zullen een beperkt aantal bedrijven worden toegelaten zodat het platform gecontroleerd kan groeien.”

    Dat wil dus niet zeggen dat die drie PR bureaus er ook daadwerkelijk voor betalen.

    @ maarten – ik lees dat de beta tot eind 2010 duurt. Dus tot die tijd zal die 900 euro denk ik niet gelden.


    12 oktober 2010 om 19:19
    David Wolff

    Ziet er goed uit en weet zeker een rijkere ervaring te bieden aan de ontvanger dan een persbericht.

    Mis alleen de integratie ten opzichte van een adverteerder. Tekst is niet geoptimaliseerd voor search voor zover ik kan beoordelen waardoor de boodschap qua pull minder goed te vinden is. Daarnaast komen alle links die deze pagina weet te genereren voor een adverteerder niet ten goede aan de eigen website waardoor je search strategie niet profiteert van je nieuwsstroom. In een tijdperk dat marketing en PR verder naar elkaar toegroeien moet je op zn minst zorgen dat PR en search op elkaar zijn aangesloten waardoor je als adverteerder beter kunt kiezen voor een social media release op je eigen website.

    Verder vraag ik me altijd af in hoeverre een boodschap die voor profesionals geschreven is wordt doorgeplaatst naar Facebook geloof niet dat een dergelijke sharebutton ook effectief is en de vraag is of dat ook een doelstelling is van een dergelijk bericht.

    Vindt de initiatieven tot nu toe nog erg gericht op traditionele PR processen en mis de consumer focus vooralsnog..


    12 oktober 2010 om 19:21
    Jan Willem Alphenaar

    Ik vraag me overigens af of de doelgroep (journalisten) wel zit te wachten op dergelijke berichten.

    @mgvandenbroek hoe heb jij dit bericht ontvangen. Via een traditioneel persbericht?


    12 oktober 2010 om 19:31
    josgovaart

    @David Wolff

    De reden dat wij gekozen hebben voor perspagina is dat de integratie met eigen website juist wel kan . Wij zullen het ook altijd op die manier gaan inzetten. Dat is wat mij betreft het voordeel ten opzichte van services als pressdoc en pitchengine, naast de mogelijkheid om eea goed te kunnen branden qua look & feel.

    @jwalphenaar

    It depends zoals altijd. Niet elk nieuws is een social media release waard met alle toeters en bellen.


    13 oktober 2010 om 06:43
    David Wolff

    @Jos voor mn gevoel kunnen er nog wel wat slagen gemaakt worden qua search maar voorlopig is dit een eerste stap. Een SMR zou wat mij betreft een plek moeten zijn waar alles samen komt en wat de verschillende kanalen met elkaar verbindt, dus een video geintegreerd op de SMR betekent dat deze ook via Youtube moet zijn geoptimaliseerd waarmee SMR ook via de juiste zoektermen op Youtube bereikbaar is, etc. Je kan op deze manier dan zorgen voor een consistent verhaal welke samenkomt en bereikbaar is via verschillende kanalen. Zo kan je via de verschillende kanalen mensen naar 1 plek leiden om je volledige verhaal te vertellen of je boodschap in 1 keer pushen naar stakeholders.. Vooralsnog lijkt het vooral pushen vanaf de site van de adverteerder maar kan het qua pull dus nog wel een stuk doorgetrokken worden.. Wel goed om te zien dat er vooruitgang in zit…TBC


    13 oktober 2010 om 19:06

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!