Advertentieuitgaven 2011: Grotere toename voor online

27 augustus 2010, 03:58

Een onderzoek van Borrell Associates, een Amerikaans onderzoeksbureau, voorspelt dat de online advertentieuitgaven in 2011 in Amerika harder zullen stijgen dan de totale advertentieuitgaven (via DutchCowboys). Ook de uitgaven aan mobile advertising zijn in dit onderzoek meegenomen.

De totale advertentieuitgaven in Amerika stijgen volgende jaar naar verwachting met 5 procent tot een totaal van $238,6 miljard. Online advertentieuitgaven zullen met 14 procent stijgen naar $51.9 miljard over 2011. Binnen online zijn drie segmenten die het sterkst gaan groeien:

  1. local sector;
  2. anything targeted;
  3. everything involving social media.

Grootste stijger in de online advertentieuitgaven is targeted display advertising, zoals banners. De voorspelling zegt dat deze in 2011 met 60 procent gaat stijgen tot een totaal van $10,9 miljard. E-mail advertising zal met 9 procent stijgen tot $16.0 miljard. Met name whitepaper marketing door B2B adverteerders speelt hierin een belangrijke rol.

Uitgaven aan het formaat met streaming video stijgen fors, naar verwachting met meer dan 60% tot $5,6 miljard in 2011. Ook mobile marketing blijft groeien door de ontwikkeling van apps, mobiele websites, gebruiksvriendelijke browsers en de snelheid van mobiel internet (3G/4G). Uitgaven aan mobile advertising zullen naar verwachting toenemen met 20 procent.

Mooie cijfers, waar menig online uitgever waarschijnlijk tevreden mee zal zijn. Nielsen liet in juli al weten dat de mediabestedingen de afgelopen drie maanden met 12,5 procent flink zijn gestegen.

Bram Fasseur
Product Leader bij Fast Forward Thinking

Categorie
Tags

2 Reacties

    barteichhorn

    Blijft mij toch wel verbazen dat de met name de toename in banners zo groot is. Ik heb toch wel het idee dat banners steeds minder worden en vooral SEO en social media een enorme spurt nemen.


    29 augustus 2010 om 16:16
    Boudewijn

    Europa (Viviane Reding, van consumentenbescherming) heeft een richtlijn Consultatiedocument NZR Artikel AT 11.3a Telecommunicatiewet. (en dat schijnt volgens er zelfs al doorheen te zijn) om Online Behavioural Advertising (OBA) juist aan banden te leggen door een opt-in verplicht te stellen. 25 mei 20011 moet het in wetgeving zijn omgezet door de lidstaten. Alleen noodzakelijke cookies mag je dan nog plaatsen en dat is in maar enkele gevallen. Affiliates zijn daarin uiteraard als eerste de bok.

    Wat zal er dan overblijven van de voorspelde stijging in Europa in 2011?

    Raad van Europa gaat overigens nog verder en hebben in 2009 een aanbeveling geschreven dat het is verboden te discrimineren, het creëren van online profielen en targetting is een vorm van discriminatie en is dus verboden!! Hopelijk blijft dat nog even binnen de raad of verdwijnt het in een la.


    31 augustus 2010 om 07:51

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!